کد خبر: ۲۴۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 21
در ایران سالانه حدود ۱۴ هزار زن دچار سرطان پستان می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت> قائم مقام مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران به آمار مبتلایان سرطان پستان در کشور اشاره کرد و گفت: روزانه حدود ۴۰ زن ایرانی به سرطان پستان <Breast Cancer>مبتلا می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر کاظم زنده دل روز دوشنبه در پنجمین پویش ملی سرطان پستان در سالن همایش بیمارستان امام خمینی ( ره) اظهار داشت: در ایران سالانه حدود ۱۴ هزار زن دچار سرطان پستان می‌شوند.

وی به تعداد فوت شدگان بر اثر این بیماری در کشور اشاره کرد و گفت: روزانه تقریبا ۱۰ نفر براثر سرطان پستان فوت می کنند که با این حساب سالانه بین ۳ هزار و ۵۰۰ نفر تا ۴ هزار نفر به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.

زنده دل به ابتلا مردان به سرطان پستان اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۱۴۰ مرد ایرانی هم به این سرطان مبتلا می شوند.

وی ژنتیک را مهمترین عامل ابتلا به سرطان پستان در مردان دانست و گفت: مردان هم مانند زنان در معرض ابتلا به سرطان پستان هستند.

قائم مقام مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: ۹۵ درصد عامل ابتلاء در زنان عوامل محیطی و ۵ درصد ابتلا براثر عوامل ژنتیکی است.

وی با اشاره به اینکه ابتلا به بیماری سرطان در ایران کمتر از کشورهای غربی است، گفت: ابتلاء و فوت ناشی از این بیماری در ایران در حد متوسط جهانی است.  

زنده دل با بیان اینکه سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان است، گفت: در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۲ میلیون و ۸۸ هزار مورد جدید سرطان پستان در دنیا تشخیص داده شد.
وی بر لزوم تشخیص به موقع سرطان پستان تاکید کرد و گفت: اگر بیماری زود تشخیص داده شود و خدمات درمانی لازم ارایه شود بسیاری از بیماران از مرگ براثر این بیماری، نجات می‌یابند. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: