کد خبر: ۲۴۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 19
تعیین درجه و اعتبار بیمارستان‌ها هیچ ارتباطی با منابع اختصاص یافته به آن مراکز درمانی ندارد بلکه امروزه بیمارستان‌هایی با حداقل امکانات می‌تواند درجه و اعتباربخشی خوبی را کسب کنند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس اداره اعتبار بخشی وزارت بهداشت گفت: سنجه‌های اعتبار بخشی منطبق با استاندارد‌های بین‌المللی، بومی سازی شده است.

به گزارش شفاآنلاین،احمدی، رئیس اداره اعتبار بخشی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وزارت بهداشت، اظهار کرد: در زمینه اعتبار بخشی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مدیریت هزینه به عنوان اصل اولیه و مهم تلقی می‌شود و این موضوع نباید باعث کاهش کیفیت خدمات بهداشتی درمانی به بیماران <patients>و مراجعه‌کنندگان شود.

او ادامه داد: در اعتبار بخشی جدید که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است به جای آنکه سنجه‌های هزینه‌آور و غیر قابل دسترس بزرگ شده بیمارستان‌ها در اعتبار بخشی مراکز درمانی در نظر گرفته شود، سنجه‌های مدیریتی و کیفی که ضامن ارائه خدمت بیماران است برای تعیین درجه بیمارستان‌ها مد نظر قرار داده شده است.

رئیس اداره اعتبار بخشی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وزارت بهداشت افزود: تعیین درجه و اعتبار بیمارستان‌ها هیچ ارتباطی با منابع اختصاص یافته به آن مراکز درمانی ندارد بلکه امروزه بیمارستان‌هایی با حداقل امکانات می‌تواند درجه و اعتباربخشی خوبی را کسب کنند.

احمدی بیان کرد: میزان ارزشیابی بیمارستان‌ها به دو سال افزایش پیدا کرده است که مراکز درمانی فرصت سازگاری با شرایط جدید را پیدا کند؛ امروزه سنجه‌های جدید جهت اعتبار بخشی به بیمارستان‌ها ابلاغ شده است و از مهر ماه این مدل جدید سنجه‌های اعتباربخشی برای تعیین درجه مراکز درمانی اجرا می‌شود.

۵۵ درصد بیمارستان‌ها از نوع درجه یک هستند

او گفت: حدود ۵۵ درصد بیمارستان‌ها از نوع درجه یک هستند؛ وزارت بهداشت نوع استاندارد‌ها را تغییر داده است و در مسیر کیفی سازی بهتر، هیچ توقفی صورت نمی‌گیرد.

رئیس اداره اعتبار بخشی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وزارت بهداشت ادامه داد: سنجه‌های اعتبار بخشی منطبق با استاندارد‌های بین‌المللی، بومی سازی شده است و مراکز درمانی برای ارتقای رتبه، باید یک سری از استاندارد‌ها را کسب کنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: