کد خبر: ۲۴۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 18
طرح اول ساخته شده دستگاه تشخیص پلاستیک است که وقتی بطری پلاستیکی را به داخل آن بیندازید، پس از شناسایی، کارت شارژ یا کارت بی آرتی تحویل ما می‌دهد
شفاآنلاین>سلامت>مخترع دوطرح در حوزه مدیریت سبز گفت: با استفاده از فیبر نانو و اسپری آن بر روی توت فرنگی، عمر این میوه تا ۴۵ روز افزایش می‌یابد.

به گزارش شفاآنلاین،ساسان نارونی، مخترع دو طرح در حوزه مدیریت سبز از پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی، اظهار کرد: طرح اول ساخته شده دستگاه تشخیص پلاستیک است که وقتی بطری پلاستیکی را به داخل آن بیندازید، پس از شناسایی، کارت شارژ یا کارت بی آرتی تحویل ما می‌دهد.
 
او افزود: طرح دوم ما برای اولین بار در کشور تولید فیبر نانو و اسپری آن بر روی توت فرنگی<Strawberry> است که قابل خوردن بوده و ارزش غذایی دارد.
 
این مخترع با اشاره به فیبرنانو گفت: این طرح تجدید پذیر بوده و عمر میوه توت فرنگی را تا ۴۵ روز افزایش می‌دهد.
 
او ادامه داد: در این فیبر نانو ژلاتین بکاررفته که منجربه استحکام میوه می‌شود.
 
نارونی تصریح کرد: ۹۵ درصد میوه توت فرنگی، آب است و زمانی که این فیبر نانو روی این میوه جواب دهد در بقیه میوه‌ها به راحتی جواب می‌دهد.
 
او گفت: طرح فیبرنانو در مرحله آزمایش و موارد کمی وکیفی آن مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت نتیجه آن مثبت بود. اکنون به دنبال تسهیلات آن هستیم که این طرح را صنعتی کنیم تا به مرحله انبوه‌سازی برسد.
 
این مخترع با اشاره به دستگاه تشخیص پلاستیک افزود: این دستگاه باید از سمت شهرداری‌های هر استان مورد حمایت قرار بگیرد، چون می‌توانند این دستگاه را در نقاط مختلف شهر قراردهند تا بطری‌ها را از هم تفکیک کند.

او ادامه داد: امیدواریم این طرح مورد حمایت شهرداری و دیگر ارگان‌ها برای تولید انبوه قرار بگیرد.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: