کد خبر: ۲۴۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 18
شادی می‏‌تواند یک عادت شود و همان طور که سبک غذاخوردن و غذا‌هایی که یک فرد می‏‌خورد، متأثر از تربیت و محیط خانواده و عادت‏‌های ایجاده شده در وی است، رفتار‌های شاد و شادی‏ آفرین هم می‌‏توانند آموخته و در تمامی ‏طول عمر یک فرد تکرار شوند
شفاآنلاین>اجتماعی>یک روانشناس گفت: در حوزه‌‏های مختلفی از ‏تربیت، موفق بوده ایم اما به نظر می‏‌رسد در عرصه تربیت کودکانی شاد، موفقیت چشمگیری نداشته‌ایم.

به گزارش شفاآنلاین،ابوالقاسم پیاده کوهسار روانشناس و مشاور ، درباره تربیت کودک شاد اظهار کرد: توجه به سخنان و دغدغه‏‌های والدین در موقعیت‏‌های مختلف نشان می‏‌دهد که آنان همواره فرزندان خود را به چیز‌هایی سفارش می‌‏کنند که خود از آن‌ها محروم بودند و حسرت داشتن‏شان را خورده‌اند.

کوهسار بیان کرد: ما در حوزه‌‏های مختلفی از ‏تربیت موفق بودیم، اما به نظر می‏‌رسد در عرصه شادی، موفقیت چشمگیری نداشتیم؛ بچه‏‌های ما معمولا شاد به نظر نمی‌‏رسند، دائما غُر می‌‏زنند (نق‏ نق می‏‌کنند)، همواره در پی خریدن یک چیز جدید هستند تا لحظاتی سرگرم شوند، خیلی زود ناراحت و عصبی می‌‏شوند و گاهی افسرده به نظر می‏‌رسند.

این روانشناس با بیان اینکه گام اول در تربیت کودک شاد آن است که خود اهل شادی و نشاط باشید، افزود: شما به عنوان پدر و مادر حق دارید شاد باشید و اگر جزء آن دسته از پدر و مادر‌هایی هستید که در وظایف‏شان غرق شده‏‌اند، بدانید که وظیفه دارید شاد باشید و نباید فقط تصویر یک دستگاه خودپرداز، ماشین لباس‏شویی یا ظرف‏شویی، گاز خوراک پزی و یا هر چیز دیگری را در ذهن بچه‏‌های‏تان زنده کنید.

وی با اشاره به اینکه داشتن روابط اجتماعی سالم و صمیمی ‏کمک فراوانی به شادکامی‏ و خشنودی کودکان می‌کند، اضافه کرد: تحقیقات نشان می‏‌دهد کودکانی که روابط اجتماعی خوبی دارند از سطح سلامت جسمی ‏و روحی بالایی برخوردار هستند و عملکرد تحصیلی بهتری دارند و شادتر به نظر می‌‏رسند.

کوهسار با تأکید بر اینکه در فرزندان‏تان عادت‏‌های شادمانی ایجاد کنید، ادامه داد: شادی می‏‌تواند یک عادت شود و همان طور که سبک غذاخوردن و غذا‌هایی که یک فرد می‏‌خورد، متأثر از تربیت و محیط خانواده و عادت‏‌های ایجاده شده در وی است، رفتار‌های شاد و شادی‏ آفرین هم می‌‏توانند آموخته و در تمامی ‏طول عمر یک فرد تکرار شوند.

این روانشناس تصریح کرد: وقت بیشتری را به بازی با کودکتان اختصاص دهید، چراکه داشتن اوقات فراغت بیشتر و زمان بازی طولانی تر، کمک فراوانی به تمرکز و قوای ذهنی کودکان می‏‌کند، این در حالی است که امروزه کودکان زمانی زیادی را به تماشای تلویزیون یا بازی با کامپیوتر و گوشی‏‌های هوشمند صرف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ورزش به صورت خانوادگی، نقش زیادی در ایجاد شادی در افراد دارد و فرقی نمی‏‌کند که به یک پیاده‏ روی شبانه بروید یا در خانه ورزش کنید؛ مهم این است که این کار را در کنار دیگر اعضای خانواده انجام دهید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: