کد خبر: ۲۴۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 15
ارائه خدمات در حوزه طب سنتی مانند زالو درمانی باید سلامتکده‌ها انجام شود و انجام کار‌هایی مانند زالو درمانی در منزل غیر مجاز است
شفا آنلاین>سلامت>جهانگیری گفت: ارائه خدماتی مانند زالو درمانی و طب سنتی در منزل غیر قانونی است و تمام این فعالیت‌ها باید در سلامت کده‌ها انجام شود.


به گزارش شفا آنلاین:محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ، در خصوص انجام خدمات طب سنتی در منزل اظهار کرد: یک سری از موسسات جهت ارائه خدمات بالینی در منزل دارای مجوز هستند و کارشان کاملا قانونی است و البته باید بگویم خدمات بالینی دارای مجوز کاملا مشخص است.

او ادامه داد: ارائه خدمات در حوزه طب سنتی مانند زالو درمانی<Leech therapy> باید سلامتکده‌ها انجام شود و انجام کار‌هایی مانند زالو درمانی در منزل غیر مجاز است.

جهانگیری تاکید کرد: خدمات بالینی در منزل مانند مراقبت از بیماران، انجام تزریقات و سنجش میزان فشار خون دارای مجوز است و هیچ گونه منع قانونی برای فعالیت ندارند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی بیان کرد: افرادی که در منزل اقدام به انجام خدمات غیر مجاز مانند زالو درمانی می‌کنند قطعا غیر پزشک هستند و با شناسایی این افراد به دانشگاه‌های علوم پزشکی، کمیسیون ماده ۱۱، سازمان تعزیرات و دادگاه جرایم پزشکی معرفی می‌شوند.
 
او یادآوری کرد: پزشک هیچ وقت خدماتی مانند زالو درمانی و سونوگرافی را در منزل انجام نمی‌دهد و افراد غیر پزشک این نوع فعالیت غیر قانونی را در منزل انجام می‌دهند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: