کد خبر: ۲۱۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018October 05
ما متعهد شده بودیم در ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور سلامتکده‌های تیپ (سلامتکده‌هایی که نقشه و معماری متحدالشکل و واحدی دارند) را راه‌اندازی کنیم
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت از تعرفه‌گذاری ۱۴ خدمت طب سنتی ایرانی و همچنین راه‌اندازی ۱۱ "سلامتکده تیپ" تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر محمود خدادوست  درباره وضعیت خدمات تعرفه گذاری شده در طب سنتی ایرانی گفت: در ویرایش اول کتاب تعرفه‌گذاری خدمات طب سنتی ایرانی، ۱۲ خدمت و در ویرایش آخر دو خدمت دیگر در این کتاب تعرفه گذاری شده است. در حال حاضر ۱۴ خدمت طب سنتی ایرانی دارای تعرفه هستند. حجامت (تر و خشک)، فصد (خونگیری)، انواع ماساژها، آبزن( گیاهانه دارویی را جوشانده و در وان‌های مخصوصی ریخته)، بخور، زالو درمانی، لارو درمانی و ... نمونه‌هایی از ۱۴ خدمت دارای تعرفه هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۵۶ سلامتکده، کلینیک و درمانگاه طب سنتی در کشور داریم، گفت: ما متعهد شده بودیم در ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور سلامتکده‌های تیپ (سلامتکده‌هایی که نقشه و معماری متحدالشکل و واحدی دارند) را راه‌اندازی کنیم.

خدادوست ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌اندازی این سلامتکده‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و یکی از این سلامتکده‌ها در استان یزد قبل از عاشورا افتتاح شد و استان گلستان نیز آماده افتتاح یکی دیگر از این سلامتکده‌هاست. امیدواریم تا آخر امسال مابقی سلامتکده‌های تیپ آماده شوند.

وی گفت: در این سلامتکده‌ها علاوه بر مراکز ارائه خدمات درمانی، بخش‌هایی مربوط به نمایشگاه گیاهان دارویی، نمایشگاه کتاب‌های طب سنتی، دمنوش<Herbal Tea> خانه، سردنوش خانه، مشاوران تغذیه ومشاوران مزاج شناسی پیش‌بینی شده است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: