کد خبر: ۲۴۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 14
این اجلاس فرصت خوبی است تا دستاوردهای دارویی و تجهیزات پزشکی ایران را به وزرای بهداشت کشورهای منطقه نشان دهیم و بتوانیم شرایط را برای صادرات دارو فراهم کنیم
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، گفت: اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی در تهران، فرصت خوبی است تا دستاوردهای دارویی و تجهیزات پزشکی ایران را نشان دهیم.

به گزارش شفا آنلاین، سعید نمکی، با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در ایران، اظهار کرد: در شرایط پر تنشی که امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای ایران به وجود آورده‌اند، برگزاری این اجلاس یک دستاورد ملی خواهد بود چرا که ۲۲ کشور منطقه مهمان ما هستند و بحث‌های جدی در حوزه سلامت مطرح خواهد شد همچنین فرصت خوبی است تا به رغم تحریم‌ها دستاوردهای نظام سلامت ایران را به جهانیان نشان دهیم.

وی ادامه داد: دشمنان ایران فکر می‌کردند که در زمان کوتاهی پس از تحریم به ویژه در نظام سلامت می‌توانند ما را به زانو در بیاورند و ایران در برابر زورگویی قدرت‌های جهان تسلیم خواهد شد اما ما نشان دادیم که در دوران تحریم نیز توانستیم به خوبی مشکلات را سپری کنیم.

وزیر بهداشت افزود: اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی یک اجلاس ملی و بین‌المللی است و از طرفی گفتمان‌های دو سویه با مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت و وزرای بهداشتی فرصتی محسوب می‌شود تا پیام مظلومیت مردم ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

نمکی گفت: همچنین این اجلاس فرصت خوبی است تا دستاوردهای دارویی و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) ایران را به وزرای بهداشت کشورهای منطقه نشان دهیم و بتوانیم شرایط را برای صادرات دارو فراهم کنیم. با ایجاد خط تولیدهای جدید و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی زمینه اشتغال‌زایی برای جوانان کشور نیز فراهم خواهد شد.

وی درباره فعالیت دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای تخریب دستاوردهای نظام به ویژه در حوزه سلامت در هفته‌های اخیر، گفت: دشمن به دنبال مشروعیت‌زدایی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در نظام سلامت به عنوان یکی از مقتدرترین نظام‌های سلامت منطقه است و هفته گذشته نامه‌ای در شبکه مجازی منتشر کردند که با ردیابی آن با نیروهای امنیتی دریافتیم که اولین بار این نامه جعلی در مورد موضوع ایدز در لردگان در خارج از کشور منتشر شده است و این نشان می‌دهد که یک جریان از بیرون مرزها نابودی کشور را برنامه‌ریزی کرده است.

وزیر بهداشت افزود: نه تنها سرنگ وارداتی نداریم بلکه سرنگ را صادر هم می‌کنیم از طرفی آلودگی به ویروس HIV با سرنگ معنا ندارد و این توطئه دشمن برای تخریب نظام موفق بهداشت و درمان ایران در عرصه بین‌المللی بوده است که این توطئه‌ها همه محکوم به شکست خواهند بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: