کد خبر: ۲۴۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 13
آسیب‌هایی نظیر افسردگی، اعتیاد، شکست عاطفی، طلاق، اختلالات میان فردی و ... در میان دانشجویان وجود دارد که طبق بررسی‌های انجام شده ۲۴ درصد از دانشجویان علوم پزشکی بالای خط پرش این بررسی‌ها قرار گرفتند و لازم است تست‌های تخصصی از این افراد انجام شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ۲۴ درصد دانشجویان علوم پزشکی نیازمند دریافت درمان‌های تخصصی روانی هستند، گفت: اخیرا پرونده‌هایی با موضوع ضرب و شتم در بین دانشجویان در کمیته‌های انضباطی تشکیل شده که نشان می‌دهد آنها در کنترل خشم ضعیف هستند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیما سادات لاری در مراسم رونمایی از طرح پایش سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی که امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد بحث مشاوره و ارتقای سلامت روان دانشجویان را موضوع بسیار مهم توصیف کرد و گفت: آسیب‌هایی نظیر افسردگی(Depression)، اعتیاد، شکست عاطفی، طلاق، اختلالات میان فردی و ... در میان دانشجویان وجود دارد که طبق بررسی‌های انجام شده ۲۴ درصد از دانشجویان علوم پزشکی بالای خط پرش این بررسی‌ها قرار گرفتند و لازم است تست‌های تخصصی از این افراد انجام شود.

دکتر لاری تاکید کرد: هر اندازه که مشاوره دانشجویی قوی عمل کند سایر فرآیندهای آنها نیز تقویت می‌شود و آسیب‌های دیگر کاهش پیدا می‌کنند. به گونه‌ای که این موضوع در پوشش و اخلاق حرفه‌ای نیز تاثیرگذار است.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت در ادامه با تاکید بر اینکه اخیرا پرونده‌هایی با موضوع ضرب و شتم در کمیته‌های انضباطی دانشجویان زیاد مطرح می‌شود گفت: این موضوع نشان می‌دهد که آنها در کنترل خشم ضعف دارند.

به گفته وی، از سال ۸۶ تا ۹۳ تست سنجش سلامت دانشجویان انجام شد که البته این تست به دلیل اینکه کامل و جامع نبود، نمی‌توانست تمامی اختلالات را نشان دهد. به همین دلیل ما تست جامعی که از سوی انجمن روانشناسی آمریکا در سال ۲۰۱۳ ارائه شده بود را شروع کردیم. این تست با ۲۳ سوال می‌تواند ۱۳ اختلال شایع در افراد را شناسایی کند.

لاری در ادامه تاکید کرد: تست جدید سنجش سلامت روان دانشجویان از سال ۹۷ در ۲۳ دانشگاه علوم پزشکی به صورت پایلوت اجرا شد و روایی و پایایی آن نیز در بین بیش از ۱۰۰۰ دانشجو مورد بررسی قرار گرفت. در واقع اجرای این تست به ظرافت کاری نیاز دارد که از ادارات مشاوره پس از آموزش کامل می‌تواند آن را اجرایی نماید.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت از استقبال دانشجویان برای حضور در مراکز مشاوره‌ای خبر داد و گفت: نیاز است به حقوق و حق الزحمه این افراد نیز توجه داشته باشیم. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنم علاوه بر اینکه همه افراد حتی مدیران هم به مشاوره روان نیاز دارند افرادی که وارد دوره دستیاری می‌شوند نیز تست سلامت روان انجام دهند.

در پایان این مراسم از طرح پایش سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی رونمایی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: