کد خبر: ۲۴۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 13
در حال حاضر منع قانونی در خصوص راه‌اندزای مطب در ساختمان مسکونی وجود ندارد و از نظر سازمان نظام پزشکی این مسئله بلامانع است
شفا آنلاین>سلامت>مولایی گفت: بر اساس رای دیوان عالی کشور، پزشکان، وکلا و مهندسان می‌توانند در ساختمان مسکونی فعالیت کنند.

به گزارش شفا آنلاین: جواد مولایی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به تاسیس مطب در ساختمان مسکونی اظهار کرد: لایحه تجاری‌سازی مطب از طریق قوه قضائیه به هیئت دولت ارسال شده و در حال حاضر به مجلس فرستاده نشده است.

او ادامه داد: در حال حاضر منع قانونی در خصوص راه‌اندزای مطب در ساختمان مسکونی وجود ندارد و از نظر سازمان نظام پزشکی<Medical Council> این مسئله بلامانع است.

مولایی تاکید کرد: لایحه تجاری‌سازی مطب پزشکان به این معنی است که مطب نباید در ساختمان‌های مسکونی تاسیس شود بلکه باید در ساختمان‌های تجاری راه‌اندزای شود و این لایحه یک بار در سال گذشته به وسیله شورای عالی استان‌ها مطرح شده بود که نمایندگان مجلس و جامعه پزشکی با این موضوع مخالفت کرده بودند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: اگر در یک ساختمان اکثریت واحد‌ها پزشک باشند، راه‌اندازی مطب بلامانع است، اما اگر در یک ساختمان اکثر واحد‌ها مسکونی باشد و واحد‌های اندکی پزشک باشند در صورت نبود مشکلی، پزشکان می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

او یادآوری کرد: راه‌اندازی مطب در ساختمان‌های تجاری مورد قبول جامعه پزشکی نیست و بر اساس رای دیوان عالی کشور، پزشکان، وکلا و مهندسان می‌توانند در ساختمان مسکونی فعالیت کنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: