کد خبر: ۲۴۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 11
۲۹ هزار و ۴۶۳ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۴۶ نفر مرد و ۱۵ هزار و ۷۱۷ نفر زنان بودند. به جز ۴۳ نفر اتباع خارجی ما بقی مراجعه کنندگان از هموطنان کشورمان بودند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از آمار مراجعان زائران اربعین حسینی به مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، پیرحسین کولیوند، رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین ،  با اشاره به آمار تجمیعی اورژانس پیش بیمارستانی و  مراکز ثابت و سیار درمانی در اربعین حسینی از تاریخ ۱۳ تا ۱۸ مهر اظهار کرد: طبق آمار ۵۱ هزار و ۶۶۷ زائر خدمات  درمانی دریافت کردند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۶۰۵ نفر را مردان و ۲۶ هزار و ۶۲ نفر را  زنان بودند. از آمار کل مراجعان ۳۷ هزار و ۶۶۳ نفر ایرانی و ۱۴ هزار و ۴ نفر اتباع خارجی بودند که خدمات بهداشت و درمان در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دریافت کردند.

آمار زائران اربعین مراجعه کننده به مراکز درمانی و اورژانس

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین ادامه داد: از ۵۱ هزار و ۶۶۷ زائر، ۲۲ هزار و ۲۰۴ نفر خدمات اورژانس پیش بیمارستانی دریافت کردند که  از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۶ نفر به مراکز درمانی اعزام و ۱۹ هزار و ۵۵۸ نفر در محل درمان<treatment> شدند، همچنین ۲۹ هزار ۴۶۳ نفر به مراکز درمانی ثابت و سیار مراجعه کردند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به آمار زائران مراجعه کننده به اورژانس پیش بیمارستانی در مرز‌های مختلف کشور اظهار کرد: یک هزار و ۲۴۱ نفر به مرز خسروی، ۴ هزار و ۸ نفر به مرز مهران،  یک هزار و ۲۲۴ نفر به مرز چذابه،  یک هزار و ۷۱۳ نفر به مرز شلمچه، ۱۳ هزار و ۷۵۴ نفر به مرز میرجاوه، ۴۷ نفر به مرز دوغارون و ۶۸ نفر به مرز آستارا مراجعه و خدمات اورژانسی دریافت کردند.

بیش از ۲ هزار زائر در مراکز درمانی بستری شدند

کولیوند با اشاره به آمار زائران مراجعه کننده به مراکز بیمارستانی در راهپیمایی اربعین حسینی تصریح کرد: ۲۹ هزار و ۴۶۳ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۴۶ نفر مرد و ۱۵ هزار و ۷۱۷ نفر زنان بودند. به جز ۴۳ نفر اتباع خارجی ما بقی مراجعه کنندگان از هموطنان کشورمان بودند.

او ادامه داد: حدود ۲۹ هزار و ۴۶۳ نفر به مراکز درمانی ثابت و سیار در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۳۰۶ نفر درمان و ترخیص و ۲ هزار و ۱۵۷ نفر بستری شدند.

انجام ۲۴۵ عمل جراحی بر روی زائران اربعین حسینی
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین ادامه داد: ۸ هزار و ۵۲۰ نفر به درمانگاه‌های تخصصی مستقر در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی مراجعه کردند و از این تعداد ۲ هزار و ۱۵۷ نفر بستری شدند. افزون بر این ۱۳ هزار و یک نفر به درمانگاه‌های سیار مراجعه کردند و در مجموع ۲۷ هزار و ۳۰۶ نفر از کل زائران مراجعه کنند به مراکز بیمارستانی درمان و ترخیص شدند.

او ادامه داد: در مراکز بیمارستانی در طول مسیر راهپیمایی اربعین حسینی ۱۹۹ مورد بیمار قلبی، ۲۱۸ مورد بیمار تنفسی، ۲۱۲ مورد مسمومیت غذایی و ۲۳۹ مصدوم ترافیکی داشتیم و ۲۴۵ عمل جراحی تا کنون انجام شده است.

اعزام ۱۷۲ زائر مصدوم ترافیکی به مراکز درمانی
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به آمار خدمات پیش بیمارستانی به زائران اربعین حسینی بیان کرد: ۲۲ هزار و ۲۰۴ نفر از ۱۳ تا ۱۸ مهر به اورژانس پیش بیمارستانی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۵۹ نفر آقا و ۱۰ هزار و ۳۴۵ نفر خانم و ۸ هزار و ۲۴۳ نفر زائر ایرانی و ۱۳ هزار و ۹۶۱ نفر اتباع خارجی بودند.

او ادامه داد: از آمار کل مراجعان به اورژانس پیش بیمارستانی ۱۹ هزار و ۵۱۲ بیمار در محل درمان شدند که از این تعداد ۳۶۵ مورد بیمار قلبی، ۱۹۶ مورد بیمار تنفسی، ۲۹۵ مورد مسمومیت غذایی داشتیم همچنین ۱۷۲ زائر اربعین حسینی به دلیل حوادث ترافیکی به مراکز درمانی اعزام شدند.

اعزام ۱۳۴ زائر اربعین حسینی از کشور عراق به پایانه‌های مرزی
کولیوند با اشاره به آمار مصدومان اعزامی از کشور عراق به پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه گفت: در مجموع ۱۳۴ زائر اربعین حسینی از کشور عراق به پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه اعزام شده‌اند که از این تعداد ۸۵ نفر به مرز مهران، ۴۸ نفر به مرز شلمچه و یک نفر به مرز چذابه انتقال پیدا کردند.

او ادامه داد: تاکنون ۸۵ زائر مصدوم یا بیمار تا کنون در مرز مهران پذیرش و از این تعداد ۷۳ نفر بستری شده‌اند. ۶ زائر به مرکز درمانی شهر مبدا اعزام و ۶ نفر و درمان و ترخیص شده‌اند.

کولیوند ادامه داد: در مرز شلمچه ۴۸ زائر مصدوم یا بیمار پذیرش شده است که از این تعداد ۲۳ نفر بستری، ۳ نفر به مرکز درمانی شهر مبدا منتقل و ۲۲ نفر درمان و ترخیص شده‌اند، در پایانه مرزی چذابه یک زائر پذیرش و بستری شده است.

۱۴ ماموریت بالگرد اورژانس برای انتقال زائران
کولیوند با اشاره به آمار ماموریت‌های بالگرد‌های اورژانس مستقر در مرز‌ها برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: ۱۴ مورد اعزام بالگرد برای انتقال بیماران و مصدومان شرکت کننده در راهپیمایی اربعین حسینی داشتیم که از این تعداد ۹ نفر دچار حوادث ترافیکی شده بودند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: