کد خبر: ۲۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 09
شفاآنلاین- معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: راهنماهای بالینی ( گاید لاین) در پنج گروه پزشکی پر هزینه برای بیماران بستری بیمارستان ها در حال تدوین است.
بهگزارش شفاآنلاین،دکتر«محمد حاجی آقاجانی » در حاشیه برگزاری نشست«بررسی فرصت ها،چالش ها و تهدیدهای طرح تحول نظام سلامت » گفت:درحال حاضر هزینه های تشخیصی درمانی بیماران بستری در پنج گروه داخلی قلب ، جراحی قلب ، ارتوپدی ، جراحی اعصاب و نورواینترونشن (اقدامات تشخیصی درمانی عروق مغزی ) سنگین است و به همین علت وزارت بهداشت در حال تنظیم سیاست های بالینی برای این پنج گروه پرهزینه پزشکی است.

آقاجانی اظهارداشت :اگر سیاست ها یا راهنماهای بالینی تهیه و تنظیم شود ، اقدامات تشخیصی – درمانی این گروه بیماران براساس اصول علمی و فقط درحد ضرورت علمی انجام می شود .

وی اظهارداشت:درصورتی که اقدامات یادشده براساس اصول علمی و ضروری انجام شود از انجام خدمات القایی یا اضافی برای بیمار نیز جلوگیری می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، اساتید برجسته در پنج رشته پزشکی یاد شده را از تهیه و تنظیم کنندگان این راهنماهای بالینی برشمرد.

آقاجانی در عین حال به جلسه امروز اشاره کرد و گفت: نبود راهنماهای بالینی یکی از ایراداتی است که در این جلسه به طرح تحول نظام سلامت وارد شد؛ این درحالی است که طرح تحول نظام سلامت به راهنماهای بالینی توجه کرده است.

نشست فرصت ها،چالش ها و تهدید های طرح تحول نظام سلامت بعداز ظهر یکشنبه درمرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری با حضور مسوولان و کارشناسان حوزه سلامت برگزار شد.

در این جلسه دکتر «دکتر محمد حسن طریقت منفرد» ، «علیرضا مرندی » و « مسعود پزشکیان» سه وزیرسابق بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی نیز حضورداشتند.قرار بود دکتر«مرضیه وحید دستجردی »از دیگر وزرای سابق وزارت بهداشت هم در این جلسه حضور داشته باشد که وی تا زمان انتشار این خبر درجلسه یاد شده حضورنداشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: