کد خبر: ۲۴۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 08
کمیسیون بهداشت امروز در جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت و معاونانش استاندار چهارمحال و بختیاری و مسوولان امنیتی استان به بررسی اتفاقات روستای چنارمحمودی از توابع شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری پرداخت
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون برای بررسی ادعای ابتلای تعدادی از روستاییان چنارمحمودی شهرستان لردگان گفت که شنبه هفته آینده هیاتی از این کمیسیون به این شهرستان برای تهیه گزارش میدانی سفر خواهند کرد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حسین قربانی در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون بهداشت امروز در جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت و معاونانش  استاندار چهارمحال و بختیاری و مسوولان امنیتی استان به بررسی اتفاقات روستای چنارمحمودی از توابع شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری پرداخت.

وی گفت که طبق مصوبه کمیسیون قرار است هیاتی شنبه هفته آینده (۲۰ مهر) به این روستا برای تهیه گزارش میدانی سفر کنند.

قربانی در پایان تاکید کرد که چون این جلسه غیر علنی و غیر خبری بوده است از بیان جزئیات آن خودداری می‌کند ولی به طور کلی تصمیماتی برای برقراری آرامش روحی و روانی در این روستا و درمان و استقرار مراکز بهداشتی و درمانی گرفته شده است.

هفته گذشته خبری درباره در تجمع مردم روستای چنارمحمودی از توابع لردگان استان چهار محال و بختیاری در اعتراض به ابتلای افرادی به ایدز(AIDS) در پی استفاده از سرنگ آلوده منتشر شده که طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان چهارمحال پرونده ای در این باره تشکیل و یک بهیار بازداشت شده است.

وزیر بهداشت گفت که سرنگ آلوده هرگز عامل شیوع ویروس HIV در روستای چنارمحمودی نبوده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت هم اعلام کرد که بیماران بین ۵ تا ۱۰ سال قبل به ایدز مبتلا شدند و استفاده از سرنگ آلوده در نمونه‌گیری قندخون در بهترین شرایط و با در نظر گرفتن بالاترین آمار مبتلایان نمی‌تواند به تعداد انگشتان دست آلودگی ایجاد کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: