کد خبر: ۲۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 12
رئیس انجمن زنان و مامایی ایران در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن زنان و مامایی ایران سرطان رحم را شایع ترین سرطان دستگاه تناسلی درزنان دانست و گفت: این بیماری بیشتر در خانم های یائسه، دیابتیک و دارای اضافه وزن دیده می شود.

دکتر اعظم السادات موسوی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: شایع ترین علامت سرطان رحم خونریزی های واژینال بعد از یائسگی است.

وی ادامه داد: در خانم ها قبل از سن یائسگی که دچار سندرم های تخمدان پلی کیسیتک و اضافه وزن هستند و تخمک گذاری هم ندارند شانس ابتلای آنها به این نوع سرطان نیز افزایش می یابد.

رئیس انجمن سرطان های زنان با بیان این که افراد دارای فشار خون و چربی بالا در معرض ابتلا به این نوع سرطان قرار دارند در عین حال تصریح کرد: افراد دارای سبک زندگی مطلوب و وزن متعادل از ابتلا به سرطان رحم و سایر سرطان ها در امان هستند.

وی با بیان این که خوشبختانه سرطان رحم زود تشخیص داده می شود، افزود: بیش از 75 درصد این سرطان با اولین جراحی به درمان پاسخ مثبت می دهد، همچنین 25درصد دیگر امکان دارد نیاز به استفاده از رادیوتراپی و شیمی درمانی هم داشته باشد.

موسوی هشدار داد: همچنین تا 25 درصد هم امکان مرگ بیمار که ناشی از مراجعه و تشخیص دیر هنگام بیماری است وجود دارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران توصیه کرد: خانم ها بعد از سن یائسگی و بدون داشتن هیچ گونه علامتی برای معاینه و چکاپ  به متخصصین زنان مراجعه نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: