کد خبر: ۲۴۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 08
در ایران، 44 درصد مرگ‌ها به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی بوده و 20.5 درصد مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی مربوط به سکته‌های قلبی، 10.1 درصد؛ سکته‌های مغزی و باقی نیز مربوط به دیگر بیماری‌های قلبی گزارش شده است
شفاآنلاین>سلامت>رئیس شبکه بهداشت شهرستان زنجان گفت: مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور طی سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش شفاآنلاین، محمود حریری در همایش روز جهانی قلب، اظهار کرد: در عصر حاضر یکی از مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیر، بیماری‌های قلبی و عروقی اعلام شده و در حال حاضر نخستین عامل مرگ و میر در جهان، بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی در رابطه با افزایش آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی تا سال 2030، افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی تا سال 2030 در مقایسه با امروز است.

این مسئول تصریح کرد: در ایران، 44 درصد مرگ‌ها به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی بوده و 20.5 درصد مرگ‌ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی مربوط به سکته‌های قلبی، 10.1 درصد؛ سکته‌های مغزی و باقی نیز مربوط به دیگر بیماری‌های قلبی گزارش شده است.

حریری در رابطه با گزارش WHO درباره توزیع 70 درصد بار بیماری‌ها، ادامه داد: بر اساس گزارش WHO توزیع 70 درصد از بار بیماری‌ها شامل 17 درصد بیماری <Sickness>قلبی و عروقی، 14 درصد اختلالات روانی، 7.5 درصد بیماری‌های اسکلتی و عضلانی، 7.5 درصد حوادث ترافیکی، 6.5 درصد نئوناتال، 5.5 درصد کانسر، 4.2 درصد بیماری‌های تنفسی، 2.5 درصد اختلال تغذیه‌ای، 2 درصد دیابت و 2 درصد اعتیاد است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان زنجان در رابطه با شعار سال روز جهانی قلب، اظهارکرد: شعار امسال روز جهانی قلب؛ "قهرمان قلب خود باشیم" بوده و قهرمان سلامت قلب خود بودن را با ایجاد تغییرات کوچک و ساده در سبک زندگی پیام اصلی روز جهانی قلب اعلام شده است.

این مسئول با اشاره به راهکارهای کمک به سلامت قلب، افزود: ورزش و تحرک بدنی، ترک دخانیات، عدم استفاده از روغن جامد و استفاده از روغن‌های مناسب و در کل اصلاح تغذیه از راه‌کارهای کمک به سلامت قلب است. رژیم غذایی ناسالم، اضافه وزن و چاقی، کم تحرکی، استعمال دخانیات، مصرف الکل، فشارخون بالا، قند خون بالا و کلسترول خون بالا از عوامل اصلی خطر بروز بیماری‌های قلبی است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان زنجان در رابطه با پیشنهاد انتخاب روز جهانی قلب از سال 2000 توسط فدراسیون جهانی قلب ارائه شده در این همایش، خاطرنشان کرد: این انتخاب بزرگ‌ترین سکوی افزایش آگاهی در مورد قلب و بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود.

 با توجه به شعار امسال روز جهانی قلب با عنوان "قهرمان قلب خود باشیم"، فدراسیون جهانی قلب در قالب بخشی از مأموریت خود برای تأمین سلامت قلب برای همه در نظر دارد یک جامعه جهانی از قهرمانان قلب ایجاد کند. به این ترتیب همه افراد از اقشار مختلف می‌توانند با عمل به قول‌های ساده‌ای که در ادامه با عنوان "یک قول ساده برای قلب من، قلب تو، همه قلب‌های ما" ذکر شده، زندگی طولانی‌تر و بهتر و قلبی سالم‌تر داشته باشند. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: