کد خبر: ۲۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 11
متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- جراح و متخصص گوش، حلق و بینی گفت: افراد بعد از اتمام شنا نباید گوش پاک کن، کبریت و حتی انگشت را وارد گوش نمایند زیرا این نوع اقدام ها زمینه ای برای ابتلا به عفونت محسوب می شود.

دکتر بیژن فرهنگی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار داشت: بیماری های گوش میان تمامی افراد از دوران نوزادی تا میانسالی دیده می شود به ویژه از دوران نوزادی که امکان تولد نوزاد با ناشنوایی وجود دارد.

وی ادامه داد: تولد نوزاد ناشنواناشی از ارث و وراثت است و در غیر این صورت بروز مشکلات گوش به سایر مسايل ازجمله دركودكان زیر 10 سال به عفونت لوزه سوم نیز بر می گردد.

عضو جامعه جراحان ایران تصریح کرد: بین گوش و بینی رابطی به نام شیپور استاش وجود دارد که با امکان بستن راه گوش و بینی در اصطلاح پزشکی منجر به تجمیع آب در پشت گوش کودک شده که عفونت ناشی از آن به مرور زمان منجر به از بین رفتن شنوایی می شود.

وی درمان این مشکل میان کودکان را ازطريق جراحی لوزه سوم امكانپذيردانست.

وي درادامه به مشکلات گوش در سنین نوجوانی و جوانی پرداخت واظهاركرد:در واقع به دنبال اصابت ضربه های صوتی ، غفلت و عدم توجه به عفونت های گوش، دستکاری حین ورود آب داخل گوش و یا به دنبال ضربه مستقیم وپارگی گوش، مشکلاتی در اين قبيل افراد دیده می شود.

وی افزود: با ایجاد شکاف پشت گوش و برداشتن عفونت ها توسط عمل جراحی به این گونه مشکلات نیز می توان پاسخ مثبتی داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ایران واحد تهران مرکزی درباره شایع ترین مشکلات گوش در میانسالان به خبرنگار شفا آنلاین گفت: به طور معمول افراد در سنین بالای 50 تا 60 سالگی افت شنوایی پیدا می کنند که این امر ناشی از رسوب بستن تدریجی استخوان گوش است.

وی ادامه داد: در این صورت فرد ( بیشترمردان ) در گوش احساس وزوز می کند.به همين خاطر در برخی مواقع، عصب گوش (عامل بروز وزوز) توسط جراح قطع خواهد شد و در صورت عدم پاسخ دهی فرد به درمان، برای وی از سمعک استفاده می شود.

متخصص گوش، حلق و بینی افزود: همچنین راه دیگر درمان متحرک کردن استخوان های ثابت شده توسط جراح است.

گفتگو:شبنم طاهري

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: