کد خبر: ۲۴۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 03
این جلسه به منظور رفع دغدغه‌های جامعه پزشکی، کمیسیون بهداشت مجلس و سازمان نظام پزشکی در جهت بررسی مشکلات مرتبط با شاغلین حرفه‌های پزشکی بود
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از برگزاری اولین نشست جلسه مشترک کمیسیون بهداشت مجلس با ارکان سازمان نظام پزشکی جهت بررسی مشکلات مرتبط با شاغلین حرفه‌های پزشکی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حسین قربانی در تشریح جزئیات جلسه مشترک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ارکان سازمان نظام پزشکی گفـت: این جلسه به منظور رفع دغدغه‌های جامعه پزشکی، کمیسیون بهداشت مجلس و سازمان نظام پزشکی(Medical System) در جهت بررسی مشکلات مرتبط با شاغلین حرفه‌های پزشکی بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: سازمان نظام پزشکی،سازمانی دوطرفه است، چرا که هم باید منافع و امنیت مراجعه کنندگان و گیرندگان خدمت را در حوزه بهداشت، درمان و سلامت تامین کند و هم باید منافع جامعه پزشکی را تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در جلسه مذکور که با عنوان هم اندیشی برگزار شد، پیرامون مباحثی از قبیل زدودن فضای ضد جامعه پزشکی، مطالبات جامعه پزشکی به ویژه منابع بیمارستانی، تعرفه بیمه‌ها، چگونگی توزیع یارانه‌ها در حوزه دارویی و تاکید بر توزیع یارانه از طریق بیمه‌ها، اصلاح برخی از قوانین حوزه نظام پزشکی با پیشنهاد سازمان نظام پزشکی، بحث و گفت‌و‌گو شد.

پیشنهاد برگزاری جلسه کمیسیون بهداشت ودرمان با سازمان نظام پزشکی هر دو ماه یک بار

قربانی، جلسه مشترک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ارکان سازمان نظام پزشکی را علمی و کارشناسی ارزیابی کرد و گفت: جلسه مذکور در دوره دهم مجلس بی‌سابقه بوده است بر همین اساس پیشنهاد شد  هر دو ماه یکبار جلسه‌ای با این عنوان برگزار شود.

تلاش کمیسیون بهداشت برای مبارزه با زیرمیزی پزشکان

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان دوره نهم مجلس شورای اسلامی تلاش‌های بسیاری کرد تا زیرمیزی را از حوزه بهداشت و درمان حذف کند، اما متاسفانه اخیراً زمزمه‌هایی از وقوع مجدد این پدید زشت شنیده می‌شود که باید به صورت جدی با آن برخورد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: