کد خبر: ۲۴۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 29
کیفیت هوای پایتخت ظهر امروز یکشنبه با قرار گرفتن بر روی شاخص ۱۰۸ از نظر ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون برای گروه‌های حساس (بیماران از جمله قلبی و ریوی) در شرایط ناسالم قرار گرفت.
به گزارش شفا آنلاین: از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران این در حالی است که میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز ۹۴ بوده است.

در همین مدت ۲۴ ساعته نیز آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون و نیتروژن به ترتیب بر روی شاخص ۹۴ و ۸۶ قرار داشت.

بر این اساس، ایستگاه‌های پارک سلامت (منطقه ۱۷)، ‌شهرداری (منطقه ۲۱) و دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۱۴) به ترتیب با شاخص های ۱۲۵، ۱۱۷ و ۱۱۴ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری (منطقه ۲)، پیروزی (منطقه ۱۳) و اقدسیه (منطقه یک) به ترتیب با شاخص های ۴۹، ۵۱ و ۵۷ کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: