کد خبر: ۲۴۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 28
ذهنیت مثبت در مقابل استرس ها دچار یک شعف و خرسندی می شود و بعد از مواجهه با استرس‌ها، از آن به عنوان یک درجه و نشانه غرورآفرین بر روی شانه یاد می کند
شفاآنلاین>سلامت>تحقیقات رفتارشناسانه می گوید سختی ها و استرس ها را می شود مثبت ارزیابی کرد. پس برای اغلب ما انسانها امکان دارد که هم نگذاریم استرس‌ها ما را زمین گیر کنند هم انها را برای وجودمان مفید بیابیم.
  
به گزارش شفاآنلاین، کافی است نگاهی گذرا به همه اتفاقاتی که می دانیم باعث استرس ما می شد بیفکنیم می بتوانیم بفهمیم که ذهن<Mind> و شخصیت ما معمولا چه واکنشی نسبت به آنها نشان می داد.

مشکلات و بدشانسی ها و اشتباهات زندگی، برای بعضی‌ها، وسیله ایی برای رشد و مقاوم شدن و افزایش تجربه می گردد ولی برای بعضی افراد، استرس های زندگی باعث صدمه به سلامت و تعادل روحی شان می شود.

ذهنیت مثبت در مقابل استرس ها دچار یک شعف و خرسندی می شود و بعد از مواجهه با استرس‌ها، از آن به عنوان یک درجه و نشانه غرورآفرین بر روی شانه یاد می کند.

ذهنیتی که رابطه منفی با استرس‌ها دارد در حین رویاوریی با اتفاقات ناخوشایند و ناخواسته ، آن را مثل لکه ایی سیاه بر روی شخصیت و هویت خود می بیند.

به عبارتی دیگر، مشغله های زندگی همراه با اتفاقات غیرقابل پیش بینی و بدشانسی ها، برای بعضی ها مثل شعله ایی انرژی بخش، عمل می کند. این نوع افراد بر شدت تلاش و تمرکز خود می افزایند و راندمان کارشان بالا می رود و کل ماجرا را به فال نیک می گیرند.

به همان نسبت، افرادی هم هستند که قادر به تحمل استرس ها نیستند. مایوس و سرخورده و بی تاب می شوند. به خودشان و زندگی لعن و نفرین می کنند و عملا از توانایی و تعادل لازم برای تصمیم گیری شان، کاسته می شود.

افراد در طول زندگی به دلایل مختلف ژنتیک یا تربیتی یا وضعیت اقتصادی، یک نوع ذهنیت ثابت پیدا – stress mindset می کنند که البته می تواند به مرور تغییر کند.

وقتی زندگی و شخصیت خودمان را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهیم یکی از بزرگترین وسایل برای تصحیح یا بهتر شدن ما، دانستن انواع واکنش های ما در مقابل ناگواری ها است.

تحقیقات رفتارشناسانه می گوید سختی ها و استرس ها را می شود مثبت ارزیابی کرد. پس برای اغلب ما انسانها امکان دارد که هم نگذاریم استرس‌ها ما را زمین گیر کنند هم انها را برای وجودمان مفید بیابیم.

www.ncbi.nlm.nih.gov
marde-rooz.com
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: