کد خبر: ۲۴۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 27
نوشیدن چای باعث سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش وزن و افزایش طول عمر می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوشیدن چای می‌تواند روند پیری مغز را کاهش دهد.

به گزارش شفاآنلاین، مصرف چای به صورت مرتب مزایای زیادی برای انسان دارد. نوشیدن چای باعث سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش وزن و افزایش طول عمر می‌شود. حال یافته‌های یک تحقیق جدید حاکی از آن است که نوشیدن چای چهار بار در هفته باعث سلامت مغز <the brain>و کاهش روند پیری آن می‌شود.

براساس این مطالعه، نوشیدن چای باعث سلامتی مغز در دوران پیری می‌شود. دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور رژیم غذایی و سبک زندگی ۳۶ داوطلب ۶۰ سال به بالا را بررسی کردند و با نتایج آزمایش‌های عصبی و اسکن‌های مغزی تطبیق دادند.

تجزیه و تحلیل‌ها حاکی از آن است داوطلبانی که طی ۲۵ سال گذشته حداقل چهار بار در هفته چای سبز، سیاه و چای اولونگ(نوعی که در اثر اکسیداسیون ناقص برگه‌های چای تولید می‌شود) مصرف می‌کردند، مناطق مغزی سازمان‌یافته‌تری دارند.

اگر هر منطقه از مغز را مقصد و ارتباط میان مناطق مختلف را جاده در نظر بگیریم؛ حرکت مسافر و بار در مناطق سازمان‌یافته آسان‌تر می‌شود. به گفته گروه تحقیقاتی، وقتی ارتباطات میان مناطق مختلف مغز ساختار قوی‌تری دارد، پردازش اطلاعات کارآمدتر صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر مغز سازمان‌یافته یعنی عملکرد شناختی فرد بهتر و سالم‌تر است.آنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: