کد خبر: ۲۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 08
عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران گفت: افراد جامعه برای شاد بودن باید شاهد یک شرایط شادی زا در محیط پیرامون خود باشند.
دکتر مسعود غفاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: همان گونه که ابتلا به افسردگی و غم زدگی بی دلیل نیست، شاد بودن هم نمی تواند بی دلیل باشد.

وی ادامه داد: در واقع هر فردی برای شادی باید به این که من برنده ام، آینده برایم روشن است و در طول عمرم به خواسته های منطقی، خردمندانه و به حق دست پیدا خواهم کرد معتقد باشد.

روانشناس و مشاور خانواده تصریح کرد: در صورتی که فردی چنین ارزیابی از زندگی شخصی خودش نداشته باشد وقوع خنده و شادی در زندگی اش به هیچ عنوان محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به این که بخشی از علل کاهش خنده و شادی میان افراد جامعه ناشی از شرایط مالی و رفاهی است،افزود: در حال حاضربه دلیل وجود یک تورم نا سالم در سطح جامعه که به دنبال آن افراد قدرت خرید را از دست می دهند؛ کیفیت زندگی شان نيزکاهش می یابد و در نهایت دیگر در آینده خود متصور شرایط مساعد و دلپذیرینیستند.

استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به شکل گیری طبقات گوناگون در سطح جامعه خاطرنشان کرد: مشاهده تبلیغات هوس انگیز مانند تورهای مسافرتی، رستوران های لوکس، هتل های اشرافی و خودروهای فریبنده به دلیل عدم توان خرید با بروز احساس ناتوانی میان آنها میزان خنده و شادی کاهش می یابد.

وی افزود: بنابراین برای ایجاد شادی میان مردم جامعه باید کوشید تا جامعه شکل هندسی لوزی پیدا کند که دارای 2 راس کوچک 5 درصدی داراها و ندارها و 90درصد جامعه را طبقه متوسط تشکیل دهد.

غفاری بدترین و ناسالم ترین شکل هندسی یک جامعه را مثلث دانست و به خبرنگار شفا آنلاین گفت: در این صورت راس کوچک مثلث را پولدارها و بدنه و قاعده گسترده آن را ناکام ها تشکیل می دهند.

وی با تأکید برضرورت سوق دادن جامعه به سمت شکل هندسی لوزی تصریح کرد: در واقع دولت باید تا حد امکان فرصت اشتغال زایی، امکان بروز خلاقیت و در آمد زایی را بیشتر رواج دهد.

عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاور خانواده خاطرنشان کرد: تا زمان وجود تحریم های حاکم، پیوسته احتمال بهبود شرایط زندگی، شادی، شعف و خنده میان مردم رنگ خواهد باخت.

وی در پاسخ به این که میزان شیوع کاهش خنده و شادی میان مردان بیشتر به چشم می خورد یا زنان گفت: در حقیقت به دلیل مسوولیت و تقبل هزینه های خانواده که بیشتر بر عهده مردان است میزان خنده و شادی به طور منطقی و طبیعی باید میان آنان کمتر باشد حال آن که آمار دقیقی در این باره وجود ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: