کد خبر: ۲۴۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 25
کشورهایی که به پیشرفت در صنعت داروسازی رسیده‌اند بالاترین آمار صادرات را دارند و بیش از فروش نفت ما ثروت وارد کشورشان می‌کنند با این تفاوت که نفت روزی به پایان می‌رسد اما صنعت داروسازی دانش و صنعتی است که مدام در حال پیشرفت و توسعه است
شفا آنلاین>سلامت> بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد صنعت داروسازی کشور هم‌اکنون با دو مشکل اساسی روبه‌رو است. نخستین مشکل این است که ظرفیت‌های موجود در این صنعت بسیار بیشتر از نیاز داخلی است و ما نیاز به صادرات بالاتری داریم که بنا به دلایل مختلف هنوز محقق نشده است. دومین نکته هم این است که هزینه‌های جانبی دارو بالا و سود آن کم است.

به گزارش شفا آنلاین:کشورهایی که به پیشرفت در صنعت داروسازی<Pharmaceutical industry> رسیده‌اند بالاترین آمار صادرات را دارند و بیش از فروش نفت ما ثروت وارد کشورشان می‌کنند با این تفاوت که نفت روزی به پایان می‌رسد اما صنعت داروسازی دانش و صنعتی است که مدام در حال پیشرفت و توسعه است.

خوشبختانه طی سال‌های گذشته تاکنون پیشرفت‌های زیادی در صنعت دارویی و به‌خصوص در بخش تحقیقات در زمینه تولید مواد اولیه داشته‌ایم، اما نقطه ضعف ما در صادرات است که باید از کشور خودمان فراتر رفته و به جایی برسیم تا بازار منطقه و جهان را در دست بگیریم. در واقع تقویت صادرات باید برایمان در اولویت باشد.


هم‌اکنون ۹۷ درصد از داروی مصرفی در داخل تولید می‌شود و دارای کیفیت مناسبی هستند اما کیفیت و حتی کمیت تولید دارو نمی‌تواند برای داشتن صادرات موفق کافی باشد. داشتن ارتباط‌های موثر بازرگانی و تیم بازرگانی قوی برای فروش داروی تولید داخل در خارج از مرزها در امر صادرات بسیار مهم است. در واقع ما بدون داشتن ارتباط با سایر شرکت‌های دارویی و بازاریابی موثر در دنیا در زمینه صادرات عملکرد ایده‌آلی نخواهیم داشت.در عین حال باید توجه داشت یکی دیگر از ضعف‌های صنعت داروسازی عدم توجه به برندسازی است. شرکت‌های دارویی برای صادرات، یافتن مشتری و مصرف‌کننده، تامین‌کننده و بازاریابی موفق باید صاحب برندی باشند که مورد اعتماد مردم باشد. این موضوع به خصوص در صنعت دارو بسیار مهم و حتی برای شرکت‌های داروسازی حیاتی است.

نمایشگاه ایران‌فارما می‌تواند زمینه را برای صادرات دارو فراهم کند و شاید بتوان گفت این مهم‌ترین اقدامی است که این نمایشگاه باید در زمینه کمک به شرکت‌های دارویی و صنعت داروسازی کشور انجام دهد.

نجفی‌منش در پایان گفت: حضور شرکت‌های داروسازی خارجی در این نمایشگاه بین‌المللی موقعیت خوبی است که شرکت‌های داخلی بر نحوه برندسازی و بازاریابی آنها توجه کرده و از تجارب آنها استفاده کنند.جهان صنعت



محمدرضا نجفی‌منش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: