کد خبر: ۲۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 07
شفا آنلاين-رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاش رسانه ها برای انتشار صحیح اخبار مرتبط با کورونا ویروس تشکر و قدردانی کرد.
به گزارش شفا آنلاين،«عباس زارع نژاد» با اشاره به کنترل کورونا ویروس در کرمان از تلاش رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی صحیح و پرهیز از انتشار اخبار غیرموثق تشکر و قدردانی کرد.

براساس این گزارش، روز گذشته نیز دکتر « مهدی شفیعی » مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد: با اطلاع رسانی به موقع و اقدامات خوب و مناسب دانشگاه با همکاری استانداری، سازمان صدا و سیما، خبرگزاری ها، مطبوعات، سازمان حج و زیارت، اداره کل فرودگاه ها، جمعیت هلال احمر و سایر ارگان های ذی ربط، بیماری کورونا ویروس در کرمان کنترل شد.

وی افزود: آگاهی دادن به جمعیت عمومی از طریق رسانه ها در مورد کورونا ویروس به خوبی صورت گرفته و با آموزش های خوبی که داده شده، موارد ابتلا در میان مردمی که به اورژانس مراجعه کرده و احتمال می دادند که مبتلا شده اند، مشاهده نشد.

شفیعی خاطر نشان کرد: در مورد حجاج نیز با چاپ، انتشار پمفلت و برگزاری نشست های آموزشی برای کاروان هایی که قرار است در هفته های اخیر به سفر حج اعزام شوند، آموزش هایی به زائران ارائه شده است.

*** اما کورونا چیست؟

ˈکورونا ویروسˈ خانواده بزرگی از ویروس ها است که عامل درصد بالایی از سرماخوردگی های معمولی و بیماری های خفیف تنفسی است که همه ما آنها را تجربه کرده ایم و اغلب پس از چند روز، سیستم ایمنی بر این ویروس غلبه کرده و سلامت بازیافته می شود.

ویروس عامل مرس MERS نیز از همین خانواده است که علاوه بر علائم تنفسی در برخی افراد باعث بروز علائم گوارشی مانند تهوع یا اسهال نیز می شود؛ همانگونه که در بسیاری از موارد، ویروس های دیگر نیز می توانند چنین ترکیبی از علامت ها را داشته باشند؛ به همین دلیل تشخیص نوع بیماری فقط بر عهده پزشک معالج است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: