کد خبر: ۲۴۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 16
شهریه دانشگاه‌های خارجی در حد و اندازه‌های دانشگاه سمنان بیش از هفت هزار دلار است اگر چه با توجه به شرایط فعلی افزایش درآمدهای ارزی دانشگاه از طریق تربیت دانشجویان یک فرصت خوب برای ما نیز به حساب می‌آید
به گزارش  شفا آنلاین:به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه از ثبت‌نام و آغاز ترم اول دانشجویان خارجی علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از اردیبهشت‌ ماه امسال خبر داد و از تحصیل دانشجویان خارجی به‌عنوان یک گام بلند در تحقق بین‌المللی شدن این دانشگاه نام برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ورود این دانشگاه به عرصه آموزش بین‌المللی خبر داد و اظهار کرد: تدریس در این کلاس‌ها به زبان انگلیسی است.

 دکتر دانائی با اشاره به ملیت دانشجویان ثبت‌نامی در این ترم، گفت: دانشجویان ثبت‌نام شده عمدتا از کشورهای آلمان، لبنان، هند، پاکستان و افغانستان هستند. ضمن آنکه انتظار می رود در ترم های آتی شاهد افزایش دانشجویان خارجی و توسعه پردیس بین المللی علوم پزشکی استان باشیم.

تدریس به زبان انگلیسی در پردیس بین‌المللی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه تاکنون 35 دانشجوی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ثبت‌نام کردند، ادامه داد: در ترم آینده این آمادگی وجود دارد که تعداد دانشجویان را به 60 دانشجو افزایش دهیم و بدیهی است که دریک دوره تحصیلی با توجه به شهریه منطقی و کیفیت بالای آموزشی انتظار می‌رود که تعداد دانشجویان به حدود 350 تا 400 دانشجو برسد.

وی با ابراز خرسندی از فعال شدن پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از اردیبهشت‌ماه، گفت: قرار است که این پردیس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شود.

دکتر دانائی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان این پردیس تعهدی در قبال طبابت در ایران ندارند، اضافه کرد: این دانشجویان بعد از اخذ مدرک از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در کشور خود به خدمت خواهند پرداخت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان شهریه پرداختی این دانشجویان اظهار کرد: شهریه پرداختی در هر ترم 3500 دلار است که با توجه به کیفیت بالای آموزشی در این دانشگاه و در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های بین‌المللی دیگر کشورها شهریه مناسبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به ثمر نشستن طرح راه‌اندازی پردیس بین‌المللی در این دانشگاه را نتیجه یک کار و تلاش چهار-پنج ساله دانست و گفت: شهریه دانشگاه‌های خارجی در حد و اندازه‌های دانشگاه سمنان بیش از هفت هزار دلار است اگر چه با توجه به شرایط فعلی افزایش درآمدهای ارزی دانشگاه از طریق تربیت دانشجویان یک فرصت خوب برای ما نیز به حساب می‌آید.

"اینجا را مانند خانه خود می­دانیم"

اولین گروه دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در نیمسال دوم تحصیلی 98-97، پس از ورود به تهران در صبح روز پنج شنبه بیست و دوم فروردین ماه سال جاری، با همت مسئولین و امور بین الملل دانشگاه به سمنان منتقل و در خوابگاه بین الملل این دانشگاه اسکان داده شدند و در روز شنبه بیست و چهارم فروردین ماه 98، جلسه معارفه این دانشجویان با حضور دکتر مشیری معاون اجتماعی و نماینده دکتر دانائی رئیس دانشگاه، دکتر کوخایی معاون تحقیقات و فناوری، دکتر صفری مدیر روابط بین الملل، جوادی فر مدیر امور دانشجویی و به همراه تیم بین الملل دانشگاه و دانشجویان بین الملل و والدین آن‌ها برگزار شد.

دانشجویان غیر ایرانی پس از انجام مراحل ثبت نام، با برگزاری تور دانشگاه آنان و والدین آن‌ها از قسمت‌های مختلف دانشگاه مانند کتابخانه مرکزی، بخش آناتومی، آزمایشگاه‌ها و ... بازدید کردند و با مسئولین آن آشنا شدند و دیداری دوستانه با دکتر جدیدی رئیس دانشکده پزشکی داشتند و این دانشجویان از میهمان نوازی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تشکر کرده و گفتند:" "اینجا را مانند خانه خود می­دانیم"
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: