کد خبر: ۲۴۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 19
توسعه طب سنتی بدون برنامه‌ریزی دقیق در سطح کلان امکانپذیر نیست، بنابراین باید در ابتدا این روش را در چند نقطه از کشور به صورت پایلوت اجرا کرد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با ارزیابی مثبت از خبر ورود طب سنتی به شبکه بهداشت‌ودرمان بابیان اینکه این روش باید به صورت پایلوت در برخی مناطق اجرا شود از وزارت بهداشت خواست تا تدبیری برای نهادینه کردن این نوع طب در حوزه درمان اتخاذ کند.

به گزارش شفا آنلاین، بشیر خالقی در مورد اعلام خبری از سوی مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: توسعه طب سنتی(Traditional medicine) بدون برنامه‌ریزی دقیق در سطح کلان امکانپذیر نیست، بنابراین باید در ابتدا این روش را در چند نقطه از کشور به صورت پایلوت اجرا کرد.

وزارت بهداشت باید شرایط درمان به شیوه طب سنتی در سیستم بهداشت و درمان را فراهم کند

نماینده مردم  خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ورود طب سنتی به شبکه بهداشت و درمان یک برنامه‌ریزی مقدماتی است که باید قبل از اجرای کامل مورد آزمایش قرار بگیرد و نقایص آن شناسایی و برطرف شده و در نهایت به کل کشور تعمیم داده شود.

وی با ارزیابی مثبت از اجرای این طرح در راستای تقویت طب سنتی به گونه‌‎ای که مکمل طب نوین قرار گیرد، تصریح کرد: در کشورهای توسعه‌یافته بیمارستان‌های بزرگی را برای فعالیت در حوزه طب سنتی تاسیس کرده‌اند که به صورت منسجم به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازند.

خالقی اظهار کرد: با وجود اینکه ورود طب سنتی به شبکه بهداشت و درمان اولین تجربه کشور است، اما اهمیت این حوزه به اندازه‌ای است که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز یک اداره کل برای آن ایجاد شده است.

طب سنتی به هیچ وجه منسوخ شده نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: طب سنتی به هیچ وجه منسوخ شده نیست، کما اینکه تعدادی از پزشکان عمومی و برخی کلینیک‌ها به ویژه در کلان شهرها همچون تهران با این روش به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازند و حتی در دانشگاه این نوع طب آموزش داده می‌شود، بنابراین باید برای نهادینه کردن و تقویت آن برنامه‌ریزی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: چه اشکالی دارد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدبیری اتخاذ کند تا طب سنتی در ساختار شبکه بهداشت و درمان نهادینه شود و بعد از اجرای آن به صورت پایلوت در برخی مناطق، شرایطی را فراهم کنند که در سطح کلان نیز بتوان از این روش در حوزه درمان کشور استفاده کرد؟.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: