کد خبر: ۲۴۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 19
برنامه عملیاتی تفاهم نامه همکاری های مشترک بهداشتی ایران و ترکیه در حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری و فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه امضا شد
شفا آنلاین>سلامت> مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت ایران و معاون وزیر بهداشت ترکیه برنامه عملیاتی تفاهم‌نامه بهداشتی ایران و ترکیه را امضا کردند.

به گزارش  شفا آنلاین:به نقل از روابط بین الملل وزارت  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «محسن اسدی لاری» مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت ایران و «امینه آلپ مشه» معاون وزیر بهداشت ترکیه، برنامه عملیاتی تفاهم‌نامه بهداشتی<Health Memorandum> دو کشور را روز چهارشنبه در حاشیه بیست و هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور امضا کردند.

برنامه عملیاتی تفاهم نامه همکاری های مشترک بهداشتی ایران و ترکیه در حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری و فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه امضا شد.

واعظی که به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه در آنکارا به سر می‌برد، در دیدار «فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه گفت: هر دو کشور در حوزه پزشکی، ساخت دارو و تجهیزات مربوطه از جمله سلول‌های بنیادین، درمان‌های سلولی، پیوند اعضاء، بیوتکنولوژی و بافت اعضا پیشرفت‌های بسیار خوبی دارند و می‌توانند مکمل نیازهای هم باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری زمینه‌های همکاری در عرصه بهداشت و درمان را بسیار متنوع و فراوان دانست و تاکید کرد: تشویق و حمایت بخش‌های خصوصی فعال دو کشور برای ارتباط در زمینه پزشکی می‌تواند عرصه گسترده‌ای جهت توسعه همکاری‌های تجاری باشد.

وزیر بهداشت ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به اراده دو دولت برای تقویت همکاری‌ها، گفت: ترکیه آماده توسعه همه جانبه همکاری با ایران در زمینه بهداشت و درمان و از جمله تامین بخشی از داروهای مورد نیاز از ایران است.

وی حجم تجارت دو کشور در عرصه پزشکی را بسیار کمتر از ظرفیت‌های موجود ارزیابی کرد و افزود: باید با همکاری نزدیک‌تر از جمله تامین دارو، فناوری‌های درمانی، تجهیزات و آموزش پزشکی فضای جدیدی در توسعه روابط فیمابین بگشاییم.

وزیر بهداشت ترکیه با تشکر از دعوت وزیر بهداشت کشورمان برای سفر وی به تهران، ابراز امیدواری کرد این سفر در نزدیکترین زمان ممکن صورت پذیرد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: