کد خبر: ۲۴۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 18
اگر پزشکی مهر نظام پزشکی خود را گم کرد باید سریعا به سازمان نظام پزشکی شهر خود اعلام کند تا بیمه‌ها و سازمان‌های ذیربط را مطلع کنیم
شفاآنلاین>سلامت>معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: پزشکان باید مفقود شدن مهر را سریعا به نظام پزشکی اعلام کنند تا مراحل قانونی آن را پیگیری کنیم.

به گزارش شفاآنلاین،محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ، با اشاره به موضوع امضای الکترونیکی و صدور کارت هوشمند برای پزشکان اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی در زمینه اجرای امضای الکترونیکی و صدور کارت‌های هوشمند ویژه پزشکان با هیچ گونه مشکلی رو به رو نیست و این کارت‌ها قابلیت امضای الکترونیکی را دارند و سازمان نظام پزشکی در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.

او ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی سازمان‌های ذیربط زیر ساخت‌های لازم در زمینه صدور امضای الکترونیک در کشور فراهم شده است و در مورد توسعه زیر ساخت‌های نسخه نویسی الکترونیکی، سازمان نظام پزشکی<Medical System> آمادگی پاسخ دهی به اجرای طرح امضای الکترونیک و نسخه نویسی را دارد.

فراهم شدن زیر ساخت ها برای اجرای کامل امضای الکترونیکی

جهانگیری تاکید کرد: فراهم شدن زیر ساخت‌ها و استفاده از امضای الکترونیکی یکی از موضوعات مهم در کشور بوده و نظام پزشکی تدابیر لازم را در زمینه اجرای هر چه بهتر این کار انجام داده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به گم شدن مهر پزشکان بیان کرد: اگر پزشکی مهر نظام پزشکی خود را گم کرد باید سریعا به سازمان نظام پزشکی شهر خود اعلام کند تا بیمه‌ها و سازمان‌های ذیربط را مطلع کنیم.

او افزود: امضای الکترونیکی برای اسناد الکترونیکی استفاده و اولویت صدور امضا الکترونیک و کارت هوشمند از سوی وزارت بهداشت مطرح می‌شود و امروزه امضای الکترونیکی در برخی از مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی اجرا مورد استفاده قرار می گیرد و پزشکان عمومی و حتی متخصص نیز با امضای الکترونیک نسخه بیماران را تجویز می‌کنند.


جهانگیری گفت: در حال حاضر امضای الکترونیک بیشتر برای نسخه پیچی داروخانه‌ها و ارائه خدمات در این مراکز انجام می‌شود و به طور کلی اولویت بندی برای صدور امضای الکترونیک بر عهده وزارت بهداشت است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: