کد خبر: ۲۴۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 17
۵۰ درصد افراد مبتلا به دیابت و بیش فشاری خون در این شهرستان از بیماری خود بی‌اطلاع هستند و برای درمان دیر مراجعه می کنند
شفاآنلاین>سلامت> فرماندار کاشمر گفت: علت ۴۱ درصد مرگ و میرها در این شهرستان ابتلا به بیماری‎های قلبی و عروقی است.

به گزارش شفاآنلاین، مسلم ساقی روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی کاشمر افزود: با بررسی‎های صورت گرفته، کم تحرکی، چاقی<Obesity> و اضافه وزن، بیش فشاری خون، مصرف اندک میوه و سبزی، مصرف دخانیات و نمک موجب افزایش بیماری های غیر واگیر و قلبی و عروقی شده است. 

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد افراد مبتلا به دیابت و بیش فشاری خون در این شهرستان از بیماری خود بی‌اطلاع هستند و برای درمان دیر مراجعه می کنند.

وی گفت: تا پایان مرداد ماه امسال پنج هزار و ۷۸۰ بیمار مبتلا به دیابت و ۱۲ هزار و ۸۲۱ بیمار مبتلا به بیش فشاری خون در شهرستان کاشمر شناسایی شده‌اند.

ساقی افزود: با توجه به افزایش بیماری‎های قلبی و عروقی و کم تحرکی در کاشمر باید دست اندرکاران حوزه ورزش شهرستان در زمینه توسعه و گسترش ورزش همگانی برنامه ریزی جدی ‎تر داشته باشند.

وی اظهار داشت: بوفه های مدارس نیز باید براساس دستورالعمل شبکه بهداشت و درمان فعالیت داشته باشند و آموزش و پرورش به صورت آزمایشی در مناطقی از شهر یا مدارس مشخص به صورت متمرکز غذای گرم و سالم بین دانش آموزان توزیع کند.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر نیز در این نشست با اشاره به وضعیت شاخص‌های بهداشتی این شهرستان گفت: تعداد مرگ و میر در کاشمر طی سال ۹۳ حدود ۷۲۰ نفر بود که این تعداد پارسال به ۸۰۹ نفر رسید.

مجتبی قائمی افزود: در سال ۹۳ به ازای هر هزار نفر در کاشمر ۴.۹۷ مورد فوت داشته ‎ایم که این آمار پارسال به رغم افزایش جمعیت به ۴.۹ مورد رسیده و روند ثابت داشته است.

وی اظهار داشت: ۴۵ درصد فوت شدگان پارسال در این شهرستان را زنان و ۵۵ درصد را مردان تشکیل دادند. 

وی گفت: بر اساس آمار ۴۷.۶ درصد فوت شدگان ساکن روستاها و ۵۲.۴ درصد ساکن شهر بوده‎اند و اکنون فقط سالمندان و ناتوانان در روستاها مانده‎اند.

قائمی، بیماری ‎های قلبی و عروقی، سرطان‎ها و تومورها، بیماری های دستگاه تنفسی و حوادث ترافیکی را جزو چهار علت اول مرگ و میر در این شهرستان ذکر کرد و افزود: ۳۸.۸ درصد مرگ و میرها به خاطر بیماری‎های سرطان‎ها و تومورها بوده است.

وی اظهار داشت: پارسال سکته قلبی با ۱۷.۳ درصد و سکته مغزی با ۱۲.۵ درصد جزو مهمترین علل مرگ و میر در کاشمر بودند.شهرستان کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: