کد خبر: ۲۴۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 15
هنوز واکنش رسمی از سوی دفتر نخست وزیری نسبت به این خبر و احتمال رد یا پذیرش این استعفا منتشر نشده است
شفا آنلاین>سلامت> وزیر بهداشت و محیط زیست عراق به علت آنچه کارشکنی و دخالت احزاب و گروه‌های سیاسی در روند اصلاح ساختار بهداشت و درمان این کشور و مبارزه با فساد اداری خواند، استعفا کرد.

به گزارش شفا آنلاین:"علاء الدین العلوان" وزیر بهداشت و محیط زیست عراق هفته گذشته در نامه ای به عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور که امروز یکشنبه فاش شد، اعلام کرد که استعفا می دهد و از روز پنجشنبه (گذشته) دیگر در این سمت نخواهد بود.


هنوز واکنش رسمی از  سوی دفتر نخست وزیری نسبت به این خبر و احتمال رد یا پذیرش این استعفا  منتشر نشده است.

العلوان در یک نامه چهار صفحه ای به عبدالمهدی ضمن تشریح اقدامات ودستاوردهای وزارت بهداشت عراق در دوره تصدی خود، از جمله برآورد دقیق نیازهای بهداشت<Health Needs> و درمان کشور و ساخت چند مرکز درمانی تاکید کرده است که اراده جدی وی برای اصلاح ساختاری و تغییرات اساسی در این بخش طیق برنامه دولت، سبب شد عده ای که این تغییرات را به نفع خود نمی بینند، به انواع کارشکنی و تبلیغات منفی و تخریبی علیه شخص وی و وزارت بهداشت دست بزنند.

وی بدون اشاره به نام این افراد یا طرف ها گفت که پیش تر و در تاریخ ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن ماه)  گذشته نیز به همین دلیل استعفا کرده است که نپذیرفته نشده است.

وزیر بهداشت عراق گفته است که برغم حمایت های همه جانبه روسای سه گانه (رییس جمهوری، نخست وزیر و رییس پارلمان) اما بدلیل حجم بالای دخالت، تخریب و باج خواهی امکان پیشبرد اهداف وزارتخانه و برنامه اصلاحی دولت را ندارد و به ناچار از این مقام استعفا می کند.

استعفای وزیر بهداشت عراق در حالی انجام می شود که دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر، در ماههای اخیر بشدت تحت فشار برخی گروهها و احزاب رقیب (از جمله سائرون و حکمت (مقتدا صدر  و عمار حکیم)) قرار داشته و آنها دولت را به ضعف و عدم  رسیدگی به مشکلات حاد جامعه متهم می کنند، از سوی دیگر منابع نزدیک به دولت نیز مدعی هستند این گونه فشارها عمدتا بر محور سهم خواهی می گردد و ارتباطی به مشکلات جامعه ندارد چرا که - به گفته آنها - شرایط امنیتی و خدماتی عراق از جمله معضل قطعی برق - در طول دولت یکساله عبدالمهدی بهبود قابل توجه داشته است.

شاید در همین راستا، ناظران، اظهارنظر امروز برخی مخالفان عبدالمهدی که استعفای وزیر بهداشت را مقدمه استعفای عبدالمهدی عنوان کرده اند، در چارچوب افزایش فشارها به نخست وزیر عراق، در آستانه تعیین روسا و مدیران عامل سازمان های حاکمیتی پایین تر از سطح وزارتخانه در این کشور در روزهای آتی و سهم خواهی علنی و پشت پرده احزاب نسبت به آن ارزیابی می کنند. / ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: