کد خبر: ۲۴۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 13
وقتی از خانه ویلایی صحبت می‌کنیم، گاهی منظور خانه‌هایی حیاط‌دار است که شکل و حالت قدیمی و نوستالژیک خود را حفظ کرده است. برای این خانه‌ها رقم‌ها قدری کمتر است. البته باز هم بستگی به این دارد که کجای تهران باشد
شفا آنلاین>اجتماعی>خانه‌های قدیمی چند سالی است که مشتریان بیشتری دارند، حتی خانه‌های کلنگی هم آنقدر که تصور می‌شود ارزان نیست.

به گزارش شفا آنلاین، شاید شکل و شمایل‌اش قدری ساده باشد، اما در این گزارش به ارقامی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد این خانه‌های ساده هم حالا به یک خانه لوکس برای خرید تبدیل شده‌اند.

گشتی در سایت‌های خرید خانه نشان می‌دهد که بیشتر این خانه‌ها اگر در تهران باشد، نیاز به یک بودجه بالا دارد. به عنوان مثال نرخ خانه ویلایی در جایی مثل امیرآباد با سه اتاق خواب و ۱۵۰ مترمربع متراژ، نزدیک به ۴.۶ میلیارد تومان است. بیشترین رقم‌ها هم مربوط به مناطق شمال شهر است. مثلا همین خانه ویلایی را اگر در جایی مثل شهرک غرب بخرید، ۵۲ میلیارد، در پاسداران ۲۷ میلیارد و در منطقه فرشته ۶۴ میلیارد تومان است.

اما وقتی از خانه ویلایی صحبت می‌کنیم، گاهی منظور خانه‌هایی حیاط‌دار است که شکل و حالت قدیمی و نوستالژیک خود را حفظ کرده است. برای این خانه‌ها رقم‌ها قدری کمتر است. البته باز هم بستگی به این دارد که کجای تهران باشد. مثلا یک خانه حیاط‌دار معمولی که دست کم ۳۰ سال عمر بنایش است از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان در مناطق حومه یا پایین شهر تهران تا ۷۰ میلیارد تومان در شمال تهران متغیر است.
مظنه اجاره خانه‌های حیاط‌دار

این رقم در جایی مثل استاد معین هم همچنان بالاست. مثلا خانه‌ای ۸۲ متری در خیابان استادمعین با بیش از ۳۰ سال عمر بنا، نزدیک به ۱.۵ میلیارد تومان است. طبیعی است که برای کم شدن قیمت یا باید سراغ خانه‌های معمولی‌تر بروید و یا انتخاب‌تان حومه تهران باشد. به عنوان مثال خانه‌ویلای ۹۰ متری و نوساز در بومهن با یک اتاق حدود ۱۹۰ میلیون تومان است.

در برخی مواقع از این خانه‌های کلنگی برای آتلیه، استودیو یا مسائل کاری استفاده می‌شود. اگر بخواهید یکی از همین خانه‌های حیاط‌دار و قدیمی را اجاره کنید، چیزی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان باید ودیعه دهید و یک اجاره بالای دو میلیون تومان پرداخت کنید. مثلا یک خانه ۲۶۰ متری قدیمی در نظام آباد که دست کم ۳۰ سال عمر بنایش باشد، حدود ۱۶۰ میلیون تومان ودیعه و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اجاره نیاز دارد.

خانه دیگری با متراژ ۱۵۰ متر در اطراف شادمان، نیاز به ۳۰۰ میلیون تومان برای ودیعه دارد و اجاره هم به آن اضافه می‌شود که در آگهی خانه با عنوا «توافقی» قید شده است. در جدول فوق لیست قیمت برخی از این خانه‌ها قابل مشاهده است. البته قیمت‌های عنوان شده حدودی و احتمالا در نقاط دیگر متفاوت است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: