کد خبر: ۲۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 06
شفاآنلاین- معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بر اثر سانحه برخورد قطار مسافربری تهران به مشهد با یک قطار باری متوقف شده در محور سمنان به دامغان، تاکنون 2 تن کشته و 30 تن دیگر مجروح شده اند.

به گزارش شفاآنلاین«ناصر چرخ ساز» بامداد جمعه بابیان این خبر افزود: گروه های تخصصی امدادرسان اعزامی هلال احمر به محل سانحه تاکنون از میان واگن های آسیب دیده 30 زخمی و 2 کشته را بیرون آورده اند.

وی ادامه داد: گروه های امدادرسان با استفاده از دستگاه های نجات «ست های هیدرولیک و پنوماتیک» و استفاده از تکنیک های نجات در حوادث ریلی، در حال بیرون آوردن مصدومان این سانحه از کوپه های چند واگن آسیب دیده هستند.

وی افزود: در حال حاضر عملیات امدادرسانی در واگن های دچار سانحه شده و سایر واگن ها برای خارج کردن مسافران ادامه دارد.

احمد طاهری مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز آمار اولیه مجروحان این سانحه را 50 تا 60 نفر اعلام کرده است.

رییس اورژانس 115 شاهرود نیز ، لکوموتیوران قطار مسافربری را یکی از کشته شدگان این سانحه اعلام کرد و افزود: مصدومان این حادثه به بیمارستان دامغان منتقل شدند.

وی گفت: به دلیل آنکه جداساختن واگن های قطار مسافربری دچار سانحه به طور کامل انجام نشده است، آمار دقیقی از تلفات این حادثه در دست نیست.

 ساعت 22 و 10 دقیقه پنجشنبه شب یک قطار مسافربری مسیر تهران به مشهد به شماره 334 با قطار باری متوقف در ایستگاه امروان دامغان در استان سمنان برخورد کرد. این قطار با 447 مسافر ساعت 17 دیروز (پنجشنبه) از تهران عازم مشهد شد.

مدیر روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی نیز اعلام کرد که علت این حادثه توسط کمیسیون سوانح راه آهن شمال شرق در حال بررسی است.

«پیرحسین کولیوند» رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز به ایرنا گفت: بلافاصله بعد از اطلاع از این سانحه، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سمنان به همراه چهار گروه عملیاتی واکنش سریع از نیروهای امدادرسان هلال احمر به محل وقوع این سانحه اعزام شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: