کد خبر: ۲۴۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 11
با افزایش چربی دور قلب، فرد به عوارضی مانند تنگی عروق، نارسایی و آریتمی قلب، بی نظمی فشار خون و مرگ دچار می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: عواملی مانند کم تحرکی و تغذیه نامناسب در ابتلا به چربی دور قلب نقش دارد اما می‌توان با راهکاری آُسان از آن خلاص شد.

به گزارش شفاآنلاین، محمدرضا محمدحسنی فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق، درباره چربی دور قلب اظهار کرد: در حالت طبیعی در همه افراد مقداری چربی دور قلب وجود دارد که این چربی نیاز قلب را برآورده می‌کند و اثر‌های محافظت کننده دارد، اگر چربی دور قلب از مقداری بالاتر رود، خطر بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش پیدا می‌کند و  این چربی آسیب رسان می‌شود.

او بیان کرد: در حالت عادی به اندازه گیری چربی دور قلب نیازی نیست، چربی دور قلب اغلب در مبتلایان به اضافه وزن و چاقی، اشخاصی که ورزش نمی‌کنند و افرادی که رژیم غذایی سالم ندارند، بیشتر از مقدار عادی است، چربی دور قلب در رادیوگرافی، MRI، سی‌تی‌اسکن، عکس قفسه سینه و اکوکاردیوگرافی دیده می‌شود.

عوارضی که افزایش چربی دور قلب به جانتان می‌اندازد

محمدحسنی افزود: با افزایش چربی دور قلب، فرد به عوارضی مانند تنگی عروق، نارسایی و آریتمی قلب، بی نظمی فشار خون<blood pressure>و مرگ دچار می‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق تاکید کرد: داشتن وزن در محدوده طبیعی، ورزش کردن منظم روزانه یک ساعت و محدود کردن کالری‌های دریافتی و پرهیز از مصرف غذا‌های کم کیفیت مانند شکر و نوشابه، از راه‌های پیشگیری از ابتلا به چربی دور قلب بالا هستند، پیاده روی آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین ورزش برای همه افراد است.

محمدحسنی یادآوری کرد: برای کاهش چربی دور قلب در برخی موارد هم دارو‌های کاهش دهنده چربی تجویز می‌شود، اما پیشگیری از بروز این عارضه از درمان آن مهم‌تر است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: