کد خبر: ۲۴۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 10
هدف از برگزاری این نشست تشویق کشورهای جهان به مقابله با بیماری‌هایی که با واکسیناسیون قابل پیشگیری هستند و مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در مورد واکسیناسیون است
شفا آنلاین>سلامت>نشست جهانی واکسیناسیون روز پنجشنبه ۱۲ سپتامبر (مصادف با ۲۱ شهریور) با همت سازمان بهداشت جهانی (WHO) و کمیسیون اروپا در بروکسل برگزار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، ۴۰۰ نفر از رهبران سیاسی، نمایندگان عالی‌رتبه سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین‌المللی، وزیران بهداشت، اصحاب دانشگاه، دانشمندان و کارشناسان برجسته حوزه بهداشت، بخش خصوصی، اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی و ان. جی. اوها در این نشست یک روزه گرد هم خواهند آمد.

هدف از برگزاری این نشست تشویق کشورهای جهان به مقابله با بیماری‌هایی که با واکسیناسیون قابل پیشگیری هستند و مقابله با انتشار اطلاعات نادرست در مورد واکسیناسیون است.

واکسیناسیون(vaccination) یکی از موفق‌ترین اقدامات عصر حاضر در حوزه بهداشت عمومی است. به لطف واکسیناسیون گسترده، بیماری آبله ریشه‌کن شد، فلج اطفال در اروپا ازبین رفت و در سال ۲۰۱۸ بوم‌گیری این بیماری به تنها ۳ کشور در جهان محدود شد.  

واکسیناسیون هر ساله از ۲.۵ میلیون تلفات در جهان جلوگیری می‌کند و هزینه‌های مربوط به درمان را کاهش می‌دهد.

در زمان حاضر بسیاری از کشورها به دلیل پوشش ناکافی واکسیناسیون، با شیوع بی‌سابقه بیماری‌هایی که با واکسیناسیون قابل پیشگیری هستند، مواجه شده‌اند. دسترسی نامتوازن به واکسن‌ها و عدم اعتماد مردم برخی مناطق به واکسیناسیون، به مسأله‌ای نگران کننده و چالشی عمده برای بهداشت عمومی تبدیل شده است.

سازمان بهداشت جهانی انتشار اطلاعات غلط در مورد واکسیناسیون را به عنوان یکی از تهدیدات اصلی برای سلامت در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: