کد خبر: ۲۴۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 06
در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک دو موضوع مطرح بوده که یکی از آن ها این است که در داروخانه‌ها وب سرویس خاص این طرح را به آن‌ها ارئه دهیم یا بر اساس پنل بیمه سلامت سیستم نسخه نویسی الکترونیکی را به جلو ببریم
شفاآنلاین>سلامت>معاون کل بیمه سلامت گفت: برخی از پزشکان به دلیل نداشتن سیستم کامپیوتر یا معطلی در برابر نسخه الکترونیکی مقاومت می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، کوروش فرزین معاون کل بیمه سلامت، با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در کشور اظهار کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی با هدف صرفه جویی در هزینه‌ها و کاهش مصرف کاغذ در درصد از شهرستان های هر استان اجرا می‌شود.

فرزین تاکید کرد: در کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها <drug stores>و مراکز رادیولوژی نیز باید وارد شبکه نسخه نویسی الکترونیکی شوند.

معاون کل بیمه سلامت بیان کرد: در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک دو موضوع مطرح بوده که یکی از آن ها این است که در داروخانه‌ها وب سرویس خاص این طرح را به آن‌ها ارئه دهیم یا بر اساس پنل بیمه سلامت سیستم نسخه نویسی الکترونیکی را به جلو ببریم.

وزارت بهداشت متولی اصلی نسخه نویسی الکترونیکی است

او افزود: وزارت بهداشت متولی اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز دولتی بوده و در همین زمینه این طرح را از کلینیک‌های ویژه و مراکز بهداشتی درمانی خدمات جامع سلامت شروع کرده است.

فرزین گفت: وقتی که وزارت بهداشت کار نسخه نویسی الکترونیک را آغاز کند، ما اسناد را به صورت الکترونیکی دریافت می‌کنیم و اجرای این طرح باعث رسیدگی سریع‌تر به اسناد الکترونیکی می‌شود.

معاون کل بیمه سلامت یادآوری کرد: برخی از پزشکان به دلیل نداشتن سیستم کامپیوتر یا معطلی بابت نوشتن نسخه به صورت الکترونیکی وقت بیشتری از آن‌ها گرفته می‌شود و همین مسئله ممکن است باعث مقاومت برخی از پزشکان نسبت به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی شود.

بیمه سلامت: هشدار به مردم؛ فریب شرکت‌های وابسته به بیمه سلامت را نخورید

او افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان تهران اجرا می‌شود و در حاضر در شهرستان‌های فیروزکوه دماوند و پردیس طرح نسخه نویسی الکترونیکی اجرایی شده است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: