کد خبر: ۲۴۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 06
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران علی‌الرغم ماموریت و وظیفه ذاتی خود در حفظ اتحاد بین اقشار مختلف کشور در اقداماتی به صورت کاملا سوگیرانه و مغرضانه در پوشش اطلاع رسانی مبادرت به مواردی از جمله اشاعه دروغ، تمسخر، استهزاء و تلاش برای اختلاف افکنی و بی‌اعتمادی بین جامعه پزشکی و مردم نموده است
شفاآنلاين :گروهی از اعضاي جامعه پزشکی ایران بصورت خودجوش در اعتراض به عملکرد صدا و سیما در هتک حرمت و‌تمسخر سپیدجامگان ایران اقدام به صدور نامه‌ای الکترونیک به رییس و شورای نظارت بر این سازمان کردند

به گزارش شفا آنلاين در اين نامه آمده است:شورای محترم نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 

با سلام  

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران علی‌الرغم ماموریت و وظیفه ذاتی خود در حفظ اتحاد بین اقشار مختلف کشور در اقداماتی به صورت کاملا سوگیرانه و مغرضانه در پوشش اطلاع رسانی مبادرت به مواردی از جمله اشاعه دروغ، تمسخر، استهزاء و تلاش برای اختلاف افکنی و بی‌اعتمادی بین جامعه پزشکی<Medical Society> و مردم نموده است.

شواهد متعدد و متنوع از این رفتار سازمان یافته که به نیات نامعلوم انجام می‌شود تهیه گردیده و قابل ارائه می‌باشد. 

از آنجا که این‌گونه رفتار خودسرانه و نامتعارف توسط برخی دست اندرکاران و مجریان برنامه های مختلف آن سازمان از سالهای قبل و به کرات رخ داده است و علی رغم تذکرات مکرر دلسوزان، هیچ گونه تغییر محسوسی در آن رخ نداده است.

امضا کنندگان این نامه مراتب اعتراض شدید خود را به این رفتار منافی منافع ملی اعلام نموده و هرگونه اقدام غیر قانونی و سوگیرانه علیه گروهی خاص از شهروندان را غیر قانونی و مخالف با وحدت ملی می‌دانند.  

متاسفانه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در شیوه‌ای متناقض با ماموریت اصلی خود، نه فقط بستر بسط و گسترش گفتگوهای ملی را فراهم نمی‌کند بلکه با نشر مغرضانه و آسیب‌زا علیه یکی از اقشار مهم کشور، سبب اشاعه شکاف‌های اجتماعی و خلل در اعتماد اجتماعی و تاراج سرمایه های عمومی می‌گردد. ایجاد شکاف بین اقشار مختلف بدون شک آوار جبران ناپذیری برای امنیت کشور به دنبال خواهد داشت.  

ما امضاکنندگان اعلام می‌داریم در یک اعتراض کاملا مدنی تا تغییر عملی در رفتار این سازمان از انجام هر گونه همکاری در تولید برنامه های سلامت محور صدا و سیما اعم از خبری، علمی و تحلیلی خودداری خواهیم کرد. 

جامعه پزشکی بارها نشان داده است که بنا بر ذات حرفه خویش اهل کینه ورزی، تنش آفرینی و گسترش تنازعات نیست. متاسفانه این رفتار که ناشی از تربیت حرفه ای و لازمه‌ی شغلی این جامعه است؛ سبب برداشت‌ها و تعبیرات خلاف واقع از جانب متصدیان امور گردیده و بارها حریم های شرعی، قانونی و اخلاقی را شکسته‌اند.

ما امضاکنندگان تصریح می‌کنیم بر خلاف انچه که سیاست گذاران در صدا و سیما می‌پندارند؛ رابطه جامعه پزشکی و مردم علی‌الرغم همه ی تبلیغات مسموم و یکطرفه هنوز یکی از پایدارترین و مستحکم‌ترین روابط اجتماعی موجود در کشور است. به یقین جامعه پزشکی در داشتن مقبولیت عمومی و مرجعیت اجتماعی هنوز در مرتبه ای بالا و بسیار بیشتر از سایر اقشار است.  

در پایان امضاکنندگان مراتب تقدیر خود را از مردم بزرگوار ایران که همواره در روزهای سخت امیددهنده و یاری‌رسان فرزندان خود از جمله جامعه پزشکی بوده‌اند؛ اعلام می‌نماید و مصرانه گوشزد می‌نمایند جامعه پزشکی خادمین آبرومند و عزت‌مدار کشور و موجب افتخار ایرانیان در بین جوامع جهانی باقی خواهند ماند. 
 
این کمپین در مدت کوتاهی (۳روز) توانست حدود ۱۲۰۰۰ نفر را همراه کند که در نوع خود بی‌نظیر است
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
بهروز برومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
بادرود و سپاس و ستایش از شفا انلاین که فریاد مردم دوستانه جامعه پزشکی را در دلسوزی برای مردم دردمند ایران و علیه برنامه های صدا و سیما که با اندوه بسیار تیشه به ریشه تندرستیی مردم میزند بگوش همگان رسانیده است باید بگویم از دید من برخي برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مطلوب مردم ایران نمیباشد و پیآمد برنامه های مذکوذ دلسردی مردم از روند کار پزشکی در ایران است و این کار خواه ناخواه بسود دلال هائی است که درآمدشان ازراه؛ بردن بیماران به ترکیه و اروپا برای حق العملی است که از راه روانه کردن بیماران دردمند به بیرون از ایران بدست میاورندو باید به همه مردم ایران پیشنهاد نمود برای نگهداری تندرستی خود برنامه هایي رادر صدا و سیمای ضد پزشک و تندرستی مردم نگاه نکنند. پزشکان بی شک با رهنمود مجمع انجمن های علمی پزشکی و سازمان نظام پزشکی تازمانی که برنامه های سلامت محور صدا و سیما بسود مردم ایران نباشد، درهیچ برنامه از صدا و سیما شرکت ننموده و همگان تلویزیون های خود را خواهند بست
بهروزبرومند
نسا فتحي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
با درود فراوان
تَو مگو ما را بدان شه بار نيست
با كريمان كارها دُشوار نيست
مولانا
بنده و خانواده ام از تمامي پزشكان دلسوز و مهربان و با سواد وطنم ايران بي نهايت سپاس داريم . من خود درگير بيماري مادر و پدرم هستم و نيك ميدانم كه اين عزيزان چقدر در ارتقا سلامت مردم و والدين ام با وجدان كار ميكنند و از مال و وقت و تفريح خود ميزنند تا بسان شمع اب ميشوند و نور و روشنايي ميبخشند. العلم نورٌ يقذفه الله في قلب من يشأ ءُ
بر تك تك ماست تا قدر اين سفيد جامگان كه هم سلامتي جسم و هم سلامتي روح با دستان عيسوي هُش شان بر ما ميبخشايند بدانيم و برايشان عافيت و تندرستي و عمر دراز را از خداوند منان خواستار باشيم
قدر مجموعه ي گل مرغ سحر داند
كه نه هر كو ورقي خواند معاني دانست

حافظ

احترام اطبا واجب هست
روانشاد دكتر مصدق
شهرزاد عصاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
0
با تشکر از خبر
متاسفانه مدتی است صدا و سیما با برنامه های کارشناسی نشده و سطحی نگر و ارائه آمار کاذب نه تنها کمکی به ارتقای سطح سلامت جامعه نمیکند، بلکه از یک سو با تخریب جامعه پزشکی و سلب اعتماد مردم، آنها را به سمت متوسل شدن به درمانهای غیر معمول و غلط با ادعای طب سنتی و از دست رفتن بیشتر سلامت و سرمایه شان سوق میدهد و از سوی دیگر با نا امید کردن پزشکان راه را برای مهاجرت بیشتر آنها به کشورهای خارجی که در آنجا میتوانند با درآمدهای بسیار خوب و با احترام اجتماعی به کار مشغول شوند هموار میکند. در یک آمارگیری منتشر نشده که توسط گروهی از دانشجویان پزشکی به طور خودجوش انجام شده بود، متوجه شدند که ۹۰٪ از دانشجویان ورودی پزشکی یکی از دانشگاههای بزرگ کشور در سال ۱۳۸۵، به خارج از کشور مهاجرت نموده اند! آیا این به نفع مملکت است که پس از سالها هزینه برای تربیت دانشجوی پزشکی وی را به رایگان در اختیار سایر کشورها قرار دهیم و سپس بگوییم پزشک کم است و بخواهیم ظرفیت دانشگاهها را دو برابر کنیم؟
پرداخت مالیات جزو وظایف همه اصناف کشور است و اگر سیستم مالیاتی توانمند نباشد همه اصناف ممکن است خلاف کنند و باید با ساز و کار اصولی به آن رسیدگی شود. لیکن پرداختن به مسئله مالیات یک صنف خاص از بین هزاران صنف کشور، که اتفاقا در مجموع، به نسبت بسیاری از مشاغل آزاد، جزو پردرآمد ترین مشاغل نیستند و بخش اعظم مالیات آنها بطور خودکار، چه در بخشهای دولتی و چه در بیمارستانهای خصوصی ماهها قبل از پرداخت برداشته میشود، چه مشکلی را از اقتصاد کشور حل میکند؟
صدا و سیما اگر به فکر سلامت مردم است باید به جای برنامه های مخرب در مورد صنف پرشکی در غالب فیلم و سریال و مناظره از یک طرف و شوهای پزشکی و آشپزی! بی حاصل از طرف دیگر، بر روی اطلاع رسانی بهداشتی و آموزش پیشگیری از بیماریهای شایع تمرکز کند و همچنین از تبلیغ محصولات غذایی پرخطر که سلامتی جامعه را به مخاطره می اندازد خودداری کند. حیف است که این تریبون مهم در خدمت سلامت جامعه نباشد.
دکتروحید جعفری-استان گلستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
0
با سلام.متاسفانه مدتهاست که صدا و سیمای ملی
با ساخت برنامه هایی خاص توسط عواملی مغرض یا نا آگاه و بدون حضور صاحبنظران در جهت تخریب وجهه اجتماعی پزشکان گام بر میدارد. طرفه آن که گاهی برای مسالمت جویی و نمایش دروغین بی طرفی، معدود برنامه هایی هم با شرکت صاحبنظران و کارشناسان واقعی ساخته و پخش میشود که هرگز نمیتواندخدشه ای که به ناحق در اعتماد عمومی ایجاد شده است را بزداید. ممکنست اتخاذ چنین شیوه ای عوارض محدودی برای پزشکان ایجاد کند اما بی شک در دراز مدت ضررهای جبران ناپذیری را متوجه سلامتی و اعتماد عمومی مردم شریف ایران خواهد کرد.بنظر میرسد تبلیغ و ترویج بی دریغ روشهای باستانی طب ، که در روزگار نوین غیر علمی و بی بهره بودن بسیاری از آنان اثبات شده است، در کنار تخریب مقبولیت عام پزشکان،تامین کننده منافع کسانیست که تنها به سود خود ولو به قیمت آسیب به دیگران می اندیشند.رونق این بازار پرسود که اداره آن عمدتا بدست افراد غیر پزشک است و بدون هیچ کارآزمایی و کنترل در حال گسترش بوده و به روشهای گوناگون تبلیغ میشود دلیلی بر این مدعاست. لازمست اندیشمندان و صاحب نظران با هر عقیده و گرایش سیاسی ضمن تبیین مضرات این شیوه های تخریبی از ادامه چنین روشهایی جلوگیری نمایند.
دکترمحسن نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
0
سلام همکاران عزیز، جهت دفاع از کیان و حرمت جامعه پزشکی(امری که میتواند در جلوگیری از ناامیدی جوانان با هوش ایرانی در انتخاب رشته های پزشکی موثر باشد).لیکن طبق پیشنهاد جلسه عمومی مجمع انجمنها با حضور ۱۵۰ نفر از روسا و دبیران انجمنها قرار شد برای مدت کوتاهی همه انجمنها از اعضا خود بخواهند در برنامه های شبکه ۳ که با لجاجت قصد تخریب جامعه پزشکی را دارد همکاری ننمایند .ارادتمند
دکتر محسن نفر
رئیس انجمن نفرولوژی ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
0
دوستان و همكاران عزيز
بدنبال هجمه ها و برنامه هاي توهين اميز صدا و سيما ، انجمن مغز و اعصاب ايران از كليه اعضا ، همكاران و دوستان ميخواهد تا تغيير شرايط و اقدامات جبراني صدا و سيما از شركت در هرگونه برنامه تصويري ، مصاحبه و اطلاع رساني در رسانه ملي خودداري بفرمايند .بديهي است تغيير اين درخواست را هم انجمن مغز واعصاب به اطلاع همكاران خواهد رساند
انجمن مغز واعصاب ايران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: