کد خبر: ۲۴۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 05
تاسیس داروخانه همچون مطب بوده که توسط یک داروساز به عنوان مسئول فنی اداره می‌شود، ضمن اینکه کمتر فردی می‌پذیرد در این مناطق داروخانه احداث کند، چرا که این مراکز باید از طریق دریافت مکرر نسخه درآمدزایی داشته باشد تا هزینه‌هایشان تامین شود
شفاآنلاین>سلامت>عضوکمیسیون بهداشت مجلس، ضمن تشریح دلیل وجود محدودیت برای احداث داروخانه در روستاها و مناطق محروم تاکیدکردکه براساس برنامه ششم هر هفته پزشکانی باید به خانه‌های بهداشت این مناطق سرکشی کنند و به بیماران خدمات دارویی و درمانی ارائه دهند.

به گزارش شفا آنلاین، بشیر خالقی در مورد اظهار نظر دبیر انجمن علمی داروسازان ایران مبنی بر اینکه تاسیس داروخانه در مناطق محروم تسهیل شود، گفت: تاسیس داروخانه همچون مطب بوده که توسط یک داروساز به عنوان مسئول فنی اداره می‌شود، ضمن اینکه کمتر فردی می‌پذیرد در این مناطق داروخانه احداث کند، چرا که این مراکز باید از طریق دریافت مکرر نسخه درآمدزایی داشته باشد تا هزینه‌هایشان تامین شود.

مسئولان فنی داروخانه‌ها مراکز استان را برای فعالیت انتخاب می‌کنند

نماینده مردم  خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این امر امکانپذیر نیست که افراد در هر نقطه‌ای داروخانه احداث کنند، چرا که اغلب مسئولان فنی داروخانه‌ها، مراکز استان یا شهرستان‌ها را برای فعالیت انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: البته مراکز بهداشتی و درمانی یا خانه‌های بهداشت فعال در مناطق محروم دارای داروهای مورد نیاز برای ارائه به بیماران هستند، هر چند میزان آن محدود بوده و در اختیار بهورزان قرار داده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه هر هفته پزشکانی باید به مراکز بهداشتی و درمانی یا خانه‌های بهداشت روستاها به ویژه در مناطق محروم سرکشی کنند و به بیماران خدمات ارائه دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پرونده سلامت بیماران در خانه‌های بهداشت موجود است و بیماران ساکن روستاها و مناطق محروم شناسایی شده‍‌اند و بر اساس اطلاعات موجود در این مراکز، داروهای مورد نیاز این بیماران تامین می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: