کد خبر: ۲۴۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 04
گام مهمی در راستای حرکت به سمت نظام شایسته سالاری با استقرار کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه ای در این وزارتخانه برداشته شده و به زودی، شیوه انتصاب مدیران در دانشگاه های علوم پزشکی کشور تغییر می کند
شفا آنلاین>سلامت>معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گام مهمی در راستای حرکت به سمت نظام شایسته سالاری با استقرار کانون ارزیابی شایستگی مدیران حرفه ای در این وزارتخانه برداشته شده و به زودی، شیوه انتصاب مدیران در دانشگاه های علوم پزشکی کشور تغییر می کند.

به گزارش شفا آنلاین، سید کامل تقوی نژاد، در همایش مدیران توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه های و دانشکده های علوم پزشکی کشور که در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: نقش مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری در دانشگاه ها، نقشی برجسته و تاثیرگذار است که می تواند زمینه  تعالی و رشد سازمان را مهیا نماید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت(Ministry of Health)، درمان و آموزش پزشکی، یادآور شد: منطقی سازی ابعاد سازمانی، باز مهندسی ساختار سازمان در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور از مهم ترین ماموریت هایی است که این مرکز باید با دقت و سرعت انجام دهد.

تقوی نژاد، ارزان سازی فعالیت ها و خدمات را از دیگر برنامه هایی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و ادامه داد: برای تبدیل شدن به سازمانی پیش رو، خلاق و سازنده، باید ساختارهای اداری، مجددا و با دقت لازم بررسی و مرور عمیق کارشناسی صورت گیرد و آن چه را که شایسته نظام اداری مطلوب حوزه سلامت است، طراحی و پیاده سازی شود.

تقوی نژاد، استفاده دقیق و مطلوب از فناوری های نوین را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از روش های مختلف علمی و فناوری باید کارآیی خدمت در حوزه سلامت را افزایش دهد.

وی بهره وری نظام سلامت(Health system) را تکلیف قانونی دانست و اظهار کرد: با مدیریت بهینه و صحیح در امور اداری و اجرای درست چرخه مدیریت، می توان صرفه جویی قابل توجهی را در منابع دانشگاه ها شاهد باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت رعایت حقوق همکاران را به مدیران توسعه مدیریت و تحول اداری یادآور شد و تاکید کرد: رضایتمندی مردم و همکاران از سیاست های اصلی وزیر بهداشت است و تاکید وزیر بهداشت، افزایش حداکثری رضایت مردم از خدمات دهندگان سلامت است.

تقوی نژاد تصریح کرد: رضایتمندی مردم، هنگامی حاصل می شود که همکاران ما در وزارت بهداشت راضی باشند و باید برای افزایش رضایت مندی آنها تلاش و برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از دانشگاه های علوم پزشکی که رتبه برتر استانی را در جشنواره شهید رجایی کسب کردند، تجلیل شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: