کد خبر: ۲۴۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 04
دانشجویانی که قبل از سال ۲۰۱۹ برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند، شرایط بازگشت این دانشجویان به داخل کشور تسهیل شده است
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در سال جاری اقدامات لازم برای انتقال هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی خارج از کشور انجام و این افراد به کشور بازگشتند.

به گزارش شفا آنلاین: باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص مشکلات ارزی دانشجویان خارج از کشور توضیح داد: عموماً مشکلات این افراد در حیطه اختیارات بانک مرکزی و سایر نهادهای مرتبط است اما با توجه به اینکه وزارت بهداشت<Ministry of Health> برنامه‌ای برای تبدیل وضعیت دانشجویان خارج از کشور دارد تلاش می‌کند شرایط ورود این افراد را فراهم کند.

وی ادامه داد: دانشجویانی که قبل از سال ۲۰۱۹ برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند، شرایط بازگشت این دانشجویان به داخل کشور تسهیل شده است. این دانشجویان برخلاف قوانین گذشته که باید ۷۲ واحد می‌گذراندند و به کشور بازمی‌گشتند می‌توانند پس از گذراندن ۳۶ واحد به کشور انتقال یابند.

لاریجانی تأکید کرد: این افراد اگر به هر دلیلی نتوانستند به داخل کشور انتقال پیدا کنند به آنها کمک می‌کنیم تا در یکی از رشته‌های پزشکی ادامه تحصیل دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص شرایط دانشجویانی که قصد عزیمت به خارج از کشور برای ادامه تحصیل را دارند توضیح داد: حفظ دانشجویان برتر اولویت وزارت بهداشت است اما افرادی که می‌خواهند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مراجعه کنند باید توجه داشته باشند که برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند که بتوانند پس از گذراندن دوره مدنظر وارد کشور شوند.

وی در خصوص تعداد پرونده‌های ارزی دانشجویان در وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر 10 هزار پرونده ارزی در وزارت بهداشت موجود است که 7 هزار پرونده مربوط به دانشگاه‌های معتبر، 3 هزار پرونده مربوط به دانشگاه‌های غیرمعتبر است و 2 هزار پرونده در حال رسیدگی است. همچنین در سال جاری اقدامات لازم برای انتقال هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی خارج کشور انجام شد و این افراد به کشور بازگشتند.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: