کد خبر: ۲۴۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 04
برنامه‌ریزی اورژانس این گونه است که اگر بیمار در شرایط حادی از لحاظ جسمی قرار داشته باشد آمبولانس موظف است تا وی را به نزدیک‌ترین بیمارستان محل انتقال دهد.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: اگر بیمار در شرایط حادی از لحاظ جسمی قرار داشته باشد آمبولانس موظف است تا وی را به نزدیک‌ترین بیمارستان انتقال دهد ، پس از مراجعه آمبولانس به بیمارستان‌، تمام مراکز درمانی<Health centers> موظف هستند بیمار را پذیرش کنند.


به گزارش شفا آنلاین:پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور  با عنوان «خودداری اورژانس 115 از انتقال بیماران به بیمارستان‌های خصوصی و نظامی» توضیح داد: برنامه‌ریزی اورژانس این گونه است که اگر بیمار در شرایط حادی از لحاظ جسمی قرار داشته باشد آمبولانس موظف است تا وی را به نزدیک‌ترین بیمارستان محل انتقال دهد.

وی ادامه داد: در این شرایط آمبولانس موظف است بیمار را به هر یک از بیمارستان‌های خیریه، دولتی، خصوصی یا نظامی منتقل کند اما اگر بیمار شرایط حادی نداشته باشد اولویت اورژانس انتقال بیماران به مراکز درمانی وزارت بهداشت است.


رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: پس از انتقال بیمار به مراکز درمانی دولتی اگر حال عمومی وی رو به بهبود برود شخص می‌تواند برای ادامه درمان به مراکز خصوصی مراجعه کند.

کولیوند افزود: لازم به ذکر است اگر بیماری در یک ماه گذشته پرونده‌ای در یک بیمارستان خاص داشته باشد آمبولانس وی را به بیمارستان مدنظر منتقل خواهد کرد.

وی در پاسخ به گلایه‌های هموطنان در زمینه پذیرش نکردن مراکز درمانی خصوصی توضیح داد: پس از مراجعه آمبولانس به بیمارستان‌ها تمام مراکز درمانی موظف هستند بیمار را پذیرش کنند و هیچ بیمارستانی حق ندارد از پذیرش بیمار بدحال خودداری کند.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: