کد خبر: ۲۴۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 01
بیمه‌ها با کمبود بودجه مواجه هستند، ولی این موضوع نباید در ارائه خدمت به بیماران محدودیتی ایجاد کند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: بیمه‌ها با کمبود بودجه مواجه هستند، ولی این موضوع نباید در ارائه خدمت به بیماران محدودیتی ایجاد کند. در اکثر کشورها نیز این کمبود وجود دارد، ولی با ارزیابی درست از شرایط موجود و محاسبه واقعی سرانه می‌توان بخش زیادی از مشکلات را کاهش داد.

به گزارش شفا آنلاین،  محمدباقر ضیا روز یکشنبه با بیان این مطلب افزود: در صورت واقعی دیده شدن تعرفه و سرانه، بخش زیادی از مشکلات کاهش و در نهایت خدمات مطلوبی به بیماران ارائه خواهد شد، در غیر این صورت ساختار درستی شکل نخواهد گرفت و بیمه‌ها قادر نخواهند بود رسالت خود را به درستی انجام دهند.

وی ادامه داد: برآوردها باید بر اساس سرانه واقعی باشد تا بیمه‌ها بر اساس آن خدمات را پوشش دهند، زیرا دیگر با قیمت‌های دوگانه و محدودیت‌های مالی نمی‌توان پوشش کاملی برای بیمه‌شدگان فراهم کرد.

ضیا درباره تعامل بیمه‌ها با انجمن داروسازان به عنوان نماینده داروخانه‌ها بیان کرد: تاکنون جلسات کارشناسی متعددی با سازمان بیمه سلامت(Health insurance) برگزار شده است. در گذشته عدم پرداخت مطالبات نارضایتی بسیاری را ایجاد کرده بود، ولی اکنون وضعیت نسبت به قبل تا حدود زیادی بهتر شده که در صورت تداوم این موضوع رضایت هر چه بیشتر همکاران و مهمتر از همه نقدینگی در حوزه دارو را در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌هایی با همکاری بیمه سلامت در حال اجراست تا به سمت بهتر شدن وضعیت در حوزه دارو حرکت کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: