کد خبر: ۲۴۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 31
بر اساس تفاهمی که میان دولت و مردم وجود دارد روز به روز شاهد تعالی ایران اسلامی هستیم. ما نیز تمام تلاش خود را برای تامین رفاه کارکنان و بازنشستگان در نظر گرفته‌ایم و می‌دانیم حقوق و مزایای شما در حد قابل قبولی نیست، اما با توجه به کمبود اعتبار و مشکلات ساختاری تلاش خواهیم کرد که در حد بضاعت رفاه و آسایش بیشتری را برای شما تامین کنیم
شفاآنلاین>سلامت>آئین نکوداشت بیش از سه دهه تلاش و خدمت صادقانه کارکنان بازنشسته جمعیت هلال‌احمر با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر و برخی مدیران هلال احمر برگزار شد.

به گزارش شفاآنلاین، آئین نکوداشت بیش از سه دهه تلاش و خدمت صادقانه کارکنان بازنشسته جمعیت هلال‌احمر با حضور علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، حجت‌الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، بهرام غیبی، معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر، شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت استان تهران و برخی از مدیران هلال احمر برگزار شد.

علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در مراسم تقدیر از بازنشستگان<retireds> هلال احمر با تبریک هفته دولت، گفت: بر اساس تفاهمی که میان دولت و مردم وجود دارد روز به روز شاهد تعالی ایران اسلامی هستیم. ما نیز تمام تلاش خود را برای تامین رفاه کارکنان و بازنشستگان در نظر گرفته‌ایم و می‌دانیم حقوق و مزایای شما در حد قابل قبولی نیست، اما با توجه به کمبود اعتبار و مشکلات ساختاری تلاش خواهیم کرد که در حد بضاعت رفاه و آسایش بیشتری را برای شما تامین کنیم.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ وقف افزود: بعد از ۶۵ سال نام نورافشار برای همه ما آشناست و این نشان دهنده پویایی فرهنگ وقف است و افتتاح‌هایی که امروز با تلاش شما در بیمارستان نورافشار شاهد آن بودیم، آغاز راه بود و باید مسیر را ادامه دهیم.

پیوندی با اشاره به ضرورت بهره گرفتن از تجارب بازنشستگان، گفت: پیشکسوتان باید دست ما را بگیرند تا از این مسیر سنگلاخ عبور کنیم. باید فعالیت‌های داوطلبانه را گسترش دهیم . هلال احمر نهاد، تشکل یا سازمان انتفاعی نیست و حرمت و اعتبار خود را از مردم کسب کرده است و اگر مردم را از جمعیت جدا کنیم، به تنهایی معنا ندارد، این اتصال و ارتباط با  مردم است که هلال احمر را شکل داده است. پس باید تلاش کنیم بازنشسته‌ها را به سمت خود جذب کنیم و آبرویی که بازنشسته‌ها با تلاش و پشتکار خود به ما داده‌اند به دیگران منتقل کنیم و مسیر  حرکت جمعیت همواره به سمت تعالی باشد.

وی افزود: همه ما باید برای ارتقا و حفظ حیثیت جمعیت هلال احمر تلاش و سرمایه های انسانی و اجتماعی را در کنار هم جمع کنیم. این سرمایه انسانی در حوادث غیرمترقبه زیادی تجربیات کسب کرده است و گنجینه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود. امیدوارم همه ما حافظ خوبی برای سرمایه های انسانی جمعیت باشیم و روز به روز آن را ارتقا دهیم. وظیفه همه سازمان‌ها از جمله هلال‌احمر این است که مسیری را انتخاب کند که ارتباط ما با بازنشستگان مستمر باشد، چراکه بازنشستگی در جمعیت هلال احمر معنا ندارد. همه ما بعد از اتمام مسئولیت اداری یا پرسنلی سفیران و داوطلبان جمعیت هلال احمر در جامعه هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که نباید تنها به تاسیس اداره برای بازنشسته ها اکتفا کرد، از  معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر خواست با برگزاری جلساتی به دنبال راهکارهایی برای استفاده بیشتر از تجربیات نیروهای بازنشسته جمعیت باشند.

بازنشستگی تکمیل چرخه خدمت است

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر هم در این مراسم گفت: بازنشستگی  آغازی دوباره و به معنای تکمیل چرخه خدمت است. مدال افتخاری بر سینه تاریخ است که تلاش شما را به آیندگان نشان می‌دهد و بازنشستگان آئینه تمام نمای شاغلان جمعیت هستند.

بهرام غیبی افزود: سازمانی که برای آیندگان و کارکنان الگو باشد باید بازنشستگان را در اولویت کاری خود قرار دهد. من در زمان خدمت در جمعیت هلال احمر به همکاران به عنوان سرمایه های اجتماعی نگاه کرده ام. جمعیت به این سرمایه افتخار می کند و روی این سرمایه اجتماعی حساب کرده و سعی در استفاده از این سرمایه دارد.

وی گفت: بازنشستگان، تاریخ شفاهی جمعیت و بسیار ارزشمند هستند. در گذشته دیده ایم هر کشوری که تاریخ خود را فراموش کرده است به نابودی کشیده می شود. ما همه این بازنشستگان را به عنوان هویت پشتیبان خود حساب کرده ایم.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبای جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه سازمان داوطلبان هلال احمر یکی از بخش هایی است که بازنشستگان می‌توانند در آن فعالیت کرده و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، گفت: خواسته رئیس جمعیت است که همه همکاران از نظر اقتصادی<Economical> و رفاهی در آرامش باشند. در یک سال گذشته در همه حوزه های رفاهی، منابع انسانی، اداری و اطلاعات کارهای بسیار بزرگی برای بازنشسته ها انجام داده‌ایم.

وی افزود: در صدد احیاء حوزه رفاه و بازنشستگی هستیم و توجه ویژه ای به اداره رفاه و بازنشستگی که در تغییر ساختار سال ۹۰ حذف شده بود، خواهیم کرد. برنامه گردشگری کارکنان، تجلیل از بازنشستگان، ایجاد امکانات رفاهی برای کارکنان نمونه ای از این تلاش بوده است.

فرهنگ وقف همتراز با شهادت است

رئیس هیات امنای بیمارستان نورافشار هم آئین تجلیل از پیشکسوتان جمعیت هلال‌احمر گفت: مرحوم نورافشار ۶۵ سال قبل ۳ هکتار فضای زندگی خود را وقف کودکان ذهنی – حرکتی کرد و ما خود را در قبال اقدام خیر وی مسئول می دانیم. فرهنگ وقف از نظر من همتراز با شهادت و هر دوی آنها ماندگار و پایدار است و خداوند مسیر را برای رسیدن به آن سهل و آسان می کند.

داریوش سودی افزود: کاری که برای خدا باشد، رسیدن به آن سهل و آسان می‌شود و ما این را در گرفتن سه هکتار سند بیمارستان تجربه کردیم که در ۲۴ ساعت سند ۶۵ ساله تک برگی صادر شد. ما امروز افتخار داریم که مجتمع رفاهی بیمارستان را در آئین تجلیل از بازنشستگان افتتاح می‌کنیم. اتفاق‌هایی که می بینید ناشی از تلاش همه دوستان از  جمله رئیس جمعیت هلال احمر، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و… است.

افتتاح کلینیک پایش سلامت کارکنان جمعیت هلال احمر

رئیس بیمارستان نور افشار گفت: بیمارستان نور افشار متعلق به همه اعضا و کارکنان جمعیت هلال احمر است و باعث افتخار است که امروز خود آنها این مجموعه را افتتاح می کنند.

مجید نوری افزود: تلاش من و همکارانم این است که روز به روز خدمات بیمارستان نور افشار را افزایش دهیم. در مدت ۶ ماه حدود ۲۵ پروژه با همکاری همه عزیزان افتتاح شد.

وی گفت: نورافشار به عنوان بیمارستان مرکزی جمعیت است و هموطنان می توانند در این بیمارستان بهترین خدمات را با هتلینگ عالی دریافت کنند و این خدمات با بیمه تکمیلی و بدون دریافت فرانشیز انجام می شود. از هفته آینده نیز کلینیک پایش سلامت به بازنشسته‌ها و مدیران و بقیه اعضای جمعیت هلال احمر خدمت می دهد.

در این مراسم از ۴۵ نفر از بازنشستگان جمعیت که در جمعیت هلال احمر استان تهران، سازمان امداد و نجات، معاونت توانبخشی، سازمان داوطلبان، سازمان جوانان و ستاد جمعیت هلال احمر فعالیت داشتند، تقدیر شد. مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: