کد خبر: ۲۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 09
عضو کنفدارسیون بین المللی جراحان مغز و اعصاب در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- عضو کنفدارسیون جراحان مغز و اعصاب در رفتگی دیسک را یکی از شایع ترین علت مراجعه افراد به پزشکان یا جراحان مغز و اعصاب دانست و گفت: میزان ابتلا به دردهای کمری در طبقه کارگر شیوع بیشتری دارد.

پروفسور کاظم عباسیون در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: علت بروز دردهای کمری در کارگران ناشی از انجام کارهای سنگین و فشاریست که بر کمر آنها وارد می شود.

وی ادامه داد: همچنین ازآنجاکه برخی خانم ها هم بعد از زایمان به علت شل شدن لیگامان های کمر،دچارمشکل می شوند باید با انجام یکسری ورزش های بدنی دوباره آنها را سفت کنند .اما از آنجا که این امر میسر نمی شود لغزندگی های نا به جایی در ستون فقرات ایجاد درد می کند.

جراح و متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: در صورتی که دیسک در رفته وارد کانال نخاعی شود در آن ناحیه امکان دارد ریشه های عصب سیاتیک را نیز تحریک کند.

وی ادامه داد:به دنبال آن درد شدیدی در پشت پا تا انگشتان پا کشیده می شود که امکان دارد با علائمی نظیر گزگز کردن،کرخ شدن و بی حسی نیز خودش را نشان دهد.

وی هشدار داد: در صورت فشار و شدت درد بر روی ریشه عصب امکان دارد منجر به فلجی بعضی از عضلاتی که حرکت دهنده پا و انگشتان است بشود.

پروفسور عباسیون توصیه کرد: در صورت بروز چنین دردهایی بهترین راه درمان البته بانظرپزشک متخصص ، استراحت مطلق و طولانی مدت بر روی تشک های سفت است تا مانع از فرورفتگی کمر شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که استراحت مطلق و داروهای ضد درد معمولی منجر به بهبود شرایط و درد بیمار نشد باید به جراحان مغز و اعصاب یا ارتوپدها مراجعه شود.

عضو انجمن جراحان مغز و اعصاب امریکا به خبرنگار شفا آنلاین گفت: معمولأ تعدادی از این دسته بیماران و همچنین افرادی که دچار اختلالات پا، مثانه یا مقعد می شوند نیازمند انجام عمل جراحی هستند.

وی با اشاره به این که در رفتگی دیسک کمر بیشتر در دهه های سوم تا پنجم زندگی افراد به چشم می خورد در عین حال افزود: البته یکسری از ورزشکاران فعال درزمینه ورزش های سنگین  یا کشتی کاران،در معرض ابتلا به در رفتگی دیسک های کمری و گردنی قرار دارند.

وی توصیه کرد: افراد برای جا به جایی و برداشتن وزنه های سنگین به طور مستقیم نبایداز کمر خم نشوند،بلکه  ابتداباید بنشینند و سپس جسم را بغل کنند.

پروفسور عباسیون افزود: همچنین مادران برای بغل گرفتن فرزندانشان بهتر است در حالت نشسته این کار را کنند زیرا در این صورت عضلات قوی ران پا کار می کند تا عضلات ظریف اطراف ستون فقرات.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: