کد خبر: ۲۴۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 31
طرح تحول آموزش پزشکی با هدف، هدفمند شدن آموزش‌ها در حوزه پزشکی انجام می‌شود و برنامه‌ریزی دقیقی برای نخبگان و استعداد‌های درخشان حوزه پزشکی در استفاده بهینه از این افراد انجام شده است
شفا آنلاین>سلامت>پاسالار گفت: حضوردانشجویان در تحول آموزش پزشکی و ارتقا سطح آموزش به عنوان نخبگان این رشته، باید افزایش پیدا کند.

به گزارش شفا آنلاین:پروین پاسالار، رئیس اداره استعداد‌های درخشان وزارت بهداشت با اشاره به طرح تحول آموزش دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: طرح تحول آموزش پزشکی با هدف، هدفمند شدن آموزش‌ها در حوزه پزشکی<Medical field> انجام می‌شود و برنامه‌ریزی دقیقی برای نخبگان و استعداد‌های درخشان حوزه پزشکی در استفاده بهینه از این افراد انجام شده است.

او ادامه داد: یکی از برنامه‌های معاونت آموزشی برای استعداد‌های درخشان حوزه پزشکی این است که دانشجویان را در زمینه طرح تحول آموزش پزشکی بیشتر وارد کنیم و حضور آن‌ها در تحول آموزش پزشکی و ارتقا سطح آموزش به عنوان نخبگان این رشته، افزایش پیدا کند.


رئیس اداره استعداد‌های درخشان وزارت بهداشت تاکید کرد: یکی از اهداف تحول آموزش پزشکی این است که مدیران ذی‌ربط متوجه شوند دانشجویان چه نقشی در پیشبرد طرح تحول آموزش پزشکی ایفا می‌کنند.

بالارفتن کیفیت آموزشی، اولویت مهم وزارت بهداشت
پاسالار بیان کرد: بالارفتن کیفیت آموزشی یکی از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت در طرح تحول آموزش پزشکی محسوب می‌شود و معتقدم هرگونه افزایش دانشجو در هر رشته‌ای به خصوص پزشکی به دلیل آنکه این رشته با سلامت افراد در ارتباط است باید دقیق بررسی و اقدامات کارشناسی درباره آن انجام شود.

او افزود: امکانات آموزشی، مانند استاد و فضای آموزشی، شرایط مناسبی برای افزایش ظرفیت پزشکی ندارد و گرفتن نیرو‌های مازاد نیاز کشور موجب بروز آسیب به دانشجویان و به خصوص نخبگان حوزه پزشکی می‌شود

رئیس اداره استعداد‌های درخشان وزارت بهداشت با اشاره به حذف کنکور پزشکی افزود: در ابتدا باید روش مناسبی جایگزین کنکور طراحی کرد و سپس آزمون سراسری را حذف کرد؛ تا روشی مناسب پیدا نشده است نمی‌توان کنکور را حذف کرد.

پاسالار گفت: آینده کشور، وابستگی زیادی به فعالیت استعداد‌های درخشان دارد و امیدوارم شرایطی برای نخبگان حوزه پزشکی فراهم شود که این افراد به دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی به مهاجرت فکر نکنند، زیرا هزینه‌های زیادی بابت تربیت پزشک صرف شده است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: