کد خبر: ۲۴۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 29
دکتر محمد حسینی مدیرعامل شرکت کیش مدیفارم:
داروسازان و تولیدکنندگان در شرایط کنونی درگیر جنگ بزرگ اقتصادی هستند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تولیدکنندگان خط مقدم این جنگ هستند
شفا آنلاین>سلامت>محمد حسینی در گفت و گو با نشریه پزشکان ایرانی با بیان این مطلب افزود:  داروسازان و تولیدکنندگان در شرایط کنونی درگیر جنگ بزرگ اقتصادی هستند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تولیدکنندگان خط مقدم این جنگ هستند.

به گزارش شفا آنلاین، تولید از گذشته کار ساده ای نبوده و چه بسا مشکل ترهم شده است. واقعیت اینست که تولیدکنندگان با همه قدرت درصدد رفع موانع تولید هستند و تنها هدفشان عرضه محصول با کیفیت و قیمت مناسب در بازار است. اما در حال حاضر ما نه تنها درگیر مشکلات خارج از این مرز و بوم هستیم، بلکه درگیر مسائل داخل نیز هستیم. متاسفانه در این شرایط تولیدکننده مظلوم قرار گرفته است.


مدیرعامل شرکت کیش مدیفارم با بیان اینکه در بانک ها با سامانه های ارزی و در حوزه  گمرکات درگیر سامانه های مختلف هستیم، اعلام کرد: در سامانه جامع تجارت در بخش انبار مشکل داریم. اگر یک تولید کننده بخواهد از نقطه بانک و گمرکات آغاز کند و به مرحله عرضه محصول خود برسد، پروسه پیچیده ای را باید سپری کند. این سامانه ها کار را تسهیل کردند اما امروز خودشان یکی از موانع بزرگ پیشرفت امور تولید شده اند.

 در شرایط حاشیه ای دارو وقتی می خواهیم به تولید بپردازیم باید در سیستم این را جا بنداریم که همه بخش های تولیدی باید به عنوان یک بخش اقتصادی سود ده و مستقل تعریف شود و حمایت ها چارچوب خود را داشته باشد.

وی با بیان اینکه با ممنوعیت همه واردات محصولات مشابه موافق نیستم، اظهارداشت: ممنوعیت واردات محصولات مشابه رقابت را ناسالم می کند. حضور شرکت های خارجی در مسیر حمایت از صنعت  می توانند موتور محرکه ای برای نوآوری باشند.  اگر بخواهیم در صنعت دارو خدمت کنیم باید همه مولفه ها را بدانیم.

راه حمایت از صنعت دستوری برخورد کردن نیست. اگر تولید کننده مواد اولیه برای تامین ارز دولتی می گیرد، چرا وزارت بهداشت در حوزه قیمت گذاری ماده اولیه دارو ورود پیدا نمی کند.

دولت به عنوان یک بخش حاکمیتی باید نظارت و کنترل خود را در صنعت دارویی تقویت کند و با فروتنی بیشتری با تولیدکننده رفتار کند.

سامانه تی تک امروز یکی از الزامات نظام حاکمیتی برای کنترل است. اما نحوه کار و عملکرد آن ایراد دارد. اگر در پروسه این سامانه بازنگری شود تی تک پیشرفته است و می تواند مشکل بسیاری تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را رفع کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: