کد خبر: ۲۴۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 29
آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی یکی از مهم‌ترین آزمون‌های تخصصی وزارت بهداشت محسوب می‌شود و در آن ۴ هزار نفر بعد از پایان دوره تخصص در ۲۸ رشته تخصصی و ۴۰۰ نفر در مقطع فوق تخصص و در ۲۴ رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت:۴۴۰۰ در آزمون دانشنامه شرکت کردند و در برخی رشته‌های تخصصی رشد ۴۰۰ درصدی داشته‌ایم.

  به گزارش شفا آنلاین:باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت صبح امروز در حاشیه بازدید از آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی یکی از مهم‌ترین آزمون‌های تخصصی وزارت بهداشت محسوب می‌شود و در آن ۴ هزار نفر بعد از پایان دوره تخصص در ۲۸ رشته تخصصی و ۴۰۰ نفر در مقطع فوق تخصص و در ۲۴ رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند.
 
لاریجانی ادامه داد: وزارت بهداشت <Ministry of Health>ارزیابی مجددی از بین افراد شرکت کننده در آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی انجام می‌دهد تا صلاحیت‌های علمی همکاران برای هیئت علمی بررسی شود، همچنین شرکت کنندگان در آزمون خدمات درمانی را در مناطق مختلف کشور پس از گذراندن آزمون شفاهی، کتبی و صلاحیت‌های علمی به مردم ارائه می‌دهند.
 
او تاکید کرد: بر اساس شرایط و ظرفیت دانشگاه‌ها این افراد می‌توانند به عنوان اعضای هیئت علمی جذب مراکز مختلف شوند و ما امیدواریم که با جذب فارغ التحصیلان در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی نیاز کشور برطرف شود.


معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعداد فارغ التحصیلان بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۰ نفر است به طوری که در برخی از رشته‌های تخصصی، ما شاهد رشد ۴۰۰ درصدی در پذیرش پزشکی هستیم، افزود: افراد پذیرش شده بر اساس سهمیه مناطق بومی باید ۳ برابر مدت تحصیل خود در همان منطقه خدمت کنند و بقیه نیز به صورت رقابتی می‌توانند محل خدمت خود را انتخاب کنند و مسئولیت‌های آموزشی و درمانی خود را انجام دهند.

نیاز سنجی تخصصی های پزشکی برای ۵ سال آینده
او ادامه داد: برای اولین بار در حوزه آموزش پزشکی با بررسی تمام شواهد وزارت بهداشت برای ۵ سال آینده در همه رشته‌ ها نیازسنجی انجام داده است و بر این اساس، در برخی از رشته‌های تخصصی ظرفیت‌ها کاهش پیدا می‌کند و در رشته‌های دیگر ظرفیت‌های پذیرش دانشجویان ثابت می ماند یا در صورت نیاز افزایش پیدا می‌کند و میزان پذیرش دانشجویان در شورای گسترش آموزش پزشکی به تصویب رسیده است.


معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: تغییرات ظرفیت پذیرش دانشجو شامل رشته‌های پزشکی، عمومی، پرستاری و مامایی می‌شود و بر اساس سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند، آموزش‌ها در حوزه پزشکی باید هدفمند باشد تا به طور دقیق محل خدمت هر فارغ التحصیلی مشخص شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: