کد خبر: ۲۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 03
شفا آنلاین:دبیر انجمن پیشگیری از چاقی معتقد است ، برخی افراد تصور می کنند که همه انواع سالاد، جزء غذاهای رژیمی به شمار می آیند، این در حالیست که این تصور نادرست است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر «محمد هاشمی» در مطلبی که در سایت شخصی خود منتشر کرده، نوشته است: ترکیبات هر سالاد، جایگاه این خوراکی را از نظر میزان کالری معین می کند و اگر سالادی میزان کالری بالایی داشته باشد، برای لاغر شدن مناسب نیست.

وی می افزاید: سالاد در واقع ترکیبی است از مواد غذایی سرد که اغلب شامل میوه ها و سبزیجات است، اما ممکن است گاهی موادی همچون گوشت، مرغ، ماهی، پاستا و یا حبوبات نیز به آن اضافه شود که همراه با سس مورد استفاده قرار می گیرند.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی با بیان اینکه برخی افراد از سس های چرب در سالاد استفاده می کنند، ادامه می دهد: سس های چرب همچون مایونز، نامناسب ترین گزینه برای افزودن به سالاد به شمار می آید.

وی با تاکید بر اینکه مصرف این سس ها باید در حداقل ممکن باشد، توصیه می کند: می توان با کمک ماست و ادویه جات طعم دهنده، سس های سالم و لذیذی برای اضافه کردن به سالاد تهیه کرد.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ادامه می دهد: افزودنی هایی مانند آبلیمو، آبغوره، سرکه و روغن زیتون علاوه بر اینکه طعم دلنشین تری به سالاد می دهد، بخشی از نیازهای تغذیه ای بدن را نیز تأمین می کند.



** استفاده از برخی سالادها برای کاهش وزن

وی در عین حال با بیان اینکه استفاده مداوم از برخی سالاد در کاهش وزن تاثیر مثبتی دارد، می افزاید: این خوراکی، سهم به سزایی از نیاز بدن به فیبر، املاح و ویتامین ها را تأمین می کند و از طرف دیگر بواسطه حجم بالای خود، فضای معده را پر می کند و در سیر شدن افراد تأثیر قابل ملاحظه ای دارد و به همین علت است که مصرف مداوم آنها می­تواند در کاهش وزن موثر باشد.

وی ادامه می دهد: مصرف سالادهایی همچون سالاد شیرازی، سالاد فصل و سالاد کلم از جمله این موارد به شمار می آید که به عنوان یک عادت غذایی مناسب در کنار وعده های غذایی توصیه می شود.

هاشمی می افزاید: این سالادها علاوه بر اینکه سهم بسزایی از نیاز بدن به فیبر، املاح و ویتامین ها را تأمین می کند، بواسطه حجم بالای خود، فضای معده را پر کرده و در سیر شدن افراد تأثیر قابل ملاحظه ای دارد، بنابراین مصرف مداوم آنها می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

وی می نویسد: مصرف سالاد در کنار غذا، کمک شایانی به فرایند هضم غذا کرده و علاوه بر خاصیت های تغذیه ای، خود سالاد موجب می شود تا مواد غذایی موجود در وعده اصلی نیز بهتر جذب بدن شود. همچنین افزودن جوانه ها به سالاد آن را از نظر مواد معدنی و ویتامین ها غنی تر می سازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: