کد خبر: ۲۴۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 25
دکتر کیانوش جهانپور: کمبود اقلام دارویی کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یک سوم است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمبود اقلام دارویی کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یک سوم است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر کیانوش جهانپور روز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از اولین سورفکتانت ریوی تولیدی ایران در شرکت تکزیما افزود: علاوه بر شفافیت و تامین دارو و تجهیزات، حمایت از دارو و کالای ایرانی و رونق تولید، در دستور کار این قرارگاه بود و امروز شاهد برگزاری آیین رونمایی یکی از محصولات دانش بنیان با تکنولوژی بالا برای فرآورده‌های بیولوژیک و دارویی هستیم که علاوه بر تامین نیاز داخل و کاهش ارز بری، این توانمندی را خواهد داشت که در بازارهای بین‌المللی به صورت مناسبی حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: ماپیش بینی می‌کنیم با روند رو به رشد و حتی جهشی که در حوزه تولید دارو و مواد اولیه دارویی و حتی تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) کشور شکل گرفته، تحت ماه‌های آتی یا پایان دولت دوازدهم رکورد 99درصد تولید داروی مورد نیاز کشور را به ثبت برسانیم.

جهانپور گفت: صنعتگران و فناوران ایرانی در حوزه دارو انشالله این توفیق را خواهند داشت که رکورد 85 درصد مواد موثره دارویی مورد نیاز کشور را تا پایان دولت دوازدهم به ثبت برسانند.

رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: با این الگوی مدیریت جهادی و فرصتی که تحریم‌ها و تهدیدها فرا روی دانشمندان ما قرار داده است، ظرف ماه‌های آتی یک تیک آف را تجربه خواهد کرد و ما شاهد نقطه عطفی با تشکیل قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی از رونق تولید و حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی خواهیم بود.

وی یادآور شد: ما با توجه به این همت و توانایی که در شرکت‌های داروسازی هست، ظرف ماه‌های آتی برای تامین داروی مورد نیاز مردم دغدغه‌ای نخواهیم داشت و صنعت دارویی ایران در میان حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی کشور  پیشگام و پیشتاز خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: