کد خبر: ۲۴۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 23
پزشکان یکی از گروه‌های مرجع در هر جامعه محسوب می‌شوند که بسیاری از استانداردهای اجتماعی بر اساس این قشر تعریف و اصلاح می‌شود. گروهی که ارتباطی موثر با بدنه هر جامعه دارند و این رابطه نزدیک با مردم یکی از انواع ارتباطات اجتماعی و موثر در فرهنگ سازی محسوب می‌شود
شفا آنلاین>سلامت> فرآیند درمان در نظام‌های سلامت در سه ضلعی بیمار، پزشک و بیمه درمانی در حال حرکت است. پزشک و بیمه‌های درمانی <Health Insurance>در قاعده این سه ضلعی در کنار هم قرار دارند تا اقدامات درمانی را به راس این مثلث که بیمار در آن قرار دارد ارائه کنند. همکاری و همراهی این دو بخش منجر به ارائه خدمات بهینه و ایده‌آل به بیماران می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:پزشکان یکی از گروه‌های مرجع در هر جامعه محسوب می‌شوند که بسیاری از استانداردهای اجتماعی بر اساس این قشر تعریف و اصلاح می‌شود. گروهی که ارتباطی موثر با بدنه هر جامعه دارند و این رابطه نزدیک با مردم یکی از انواع ارتباطات اجتماعی و موثر در فرهنگ سازی محسوب می‌شود.

جایگاه پزشکان در جامعه ایرانی از گذشته تاکنون مستحکم و قابل توجه بوده است، زیرا مردم هنگام بیماری و درد سراغ این قشر فرهیخته می‌روند و در این زمان است که بیمار بیشتر از هر وقتی به توجه نیاز دارد. بیمه‌های درمانی به هنگام بیماری دست بیمار را می‌گیرند و پا به پای پزشکان در روند بهبودی و سلامت بیماران تلاش می‌کنند. این همراهی و همکاری را می‌شود یکی از زیباترین همراهی‌ها با بدنه جامعه دانست.


البته افراد جامعه باید از زاویه دید دیگری هم به موضوع بیمه‌های درمانی نگاه کنند. یعنی به این موضوع توجه داشته باشند که بیمه‌های درمانی یک نوع سرمایه‌گذاری است تا به وقت بیماری از آن استفاده کنند. در صورت نهادینه شدن این طرز فکر در جامعه، می‌توان مسیر صحیح حمایت بیمه‌ای از بیماران را بهتر از همیشه طی کرد و به استانداردهای جهانی دست یافت.

با همه این اوصاف باید نقش پزشکان در همکاری را بیمه‌های درمانی را هم به درستی بررسی کرد. پزشکانی که هم در شرایط دشوار دفاع مقدس و هم در شرایط جنگ اقتصادی فعلی در کنار دولت و مردم مانده و به بهترین شکل، خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه می‌کنند را باید جزو شریف‌ترین گروه‌های مرجع اجتماع دانست و از خدمات آنها تشکر و قدردانی کرد. زیرا این پزشکان هستند که در رابطه تنگاتنگ با بیمه‌های درمانی، بسیاری از برنامه‌های نظام سلامت را اجرایی می‌کنند و اگر این همکاری‌ها به درستی اتفاق نیفتد، بسیاری از برنامه‌های نظام سلامت به سر منزل مقصود نمی‌رسد.

اجرای برنامه‌هایی مانند نظام ارجاع الکترونیک، پرونده الکترونیک سلامت، پزشکی خانواده، راهنماهای بالینی و نسخه الکترونیکی از جمله این موارد است که در قوانین برنامه توسعه کشور تاکید شده و به جدی‌ترین شکل در حال پیگیری و اجراست. این برنامه‌ها برای اجرا به همکاری جامعه پزشکی نیازمند است تا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در چهارچوب قانون به شکل بهینه انجام و از هدر رفت منابع جلوگیری شود.
کوروش فرزین
معاون سازمان بیمه سلامت ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: