کد خبر: ۲۴۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 23
سازمان نظام پزشکی با همکاری وزارت بهداشت در روز پزشک اقدام به اجرای طرح ویزیت رایگان بیماران در چهار نقطه شهر تهران کرده و این اقدام ارزشمند در راستای حفظ و ارتقای سلامتی مردم و پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف انجام شده است
شفا آنلاین>سلامت>به مناسبت روز پزشک، ۳۰ متخصص در چهار نقطه شهر تهران مردم را رایگان ویزیت می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین:سالروز تولد پزشک نامی ایران زمین، حکیم ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک در تقویم ملی کشورمان نامگذاری شده است تا از خدمات جامع پزشکی <Comprehensive medical services>قدردانی  شود.

علی رغم برخی کمبودها و ناملایماتی که در هر حرفه‌ای وجود دارد اما جامعه پزشکی همیشه در تمام ایام سال و در مواقع حوادث و بلایا و حتی ۸ سال دفاع مقدس در کنار مردم بوده‌اند و خدمات بهداشتی درمانی خوبی به مراجعه کنندگان ارائه داده‌اند.

سازمان نظام پزشکی با همکاری وزارت بهداشت در روز پزشک اقدام به اجرای طرح ویزیت رایگان بیماران در چهار نقطه شهر تهران کرده و این اقدام ارزشمند در راستای حفظ و ارتقای سلامتی مردم و پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف انجام شده است.

اخلاق مقدمه کارها در علم پزشکی است

محمدرضا ظفر قندی رئیس سازمان نظام پزشکی صبح امروز در فرهنگسرای بهمن حاضر شد، پس از بازدید از طرح ویزیت رایگان اظهار کرد: امروز سالروز تولید حکیم ابو علی سینا است، وی خدمات بسیار ارزنده‌ای به مردم کشورمان و دنیا عرضه کرده است و خوشبختانه باید بگویم که جامعه پزشکی همیشه در هنگام حوادث و بلایا مانند سیل اخیر، زلزله کرمانشاه و دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار مردم بوده است.

وی ادامه داد: ویزیت رایگان با هدف کنترل فشار خون، قند خون و چاقی افراد انجام می‌شود و ما باید آموزش‌های لازم را در زمینه سبک زندگی سالم به مردم بدهیم.

ظفر قندی با اشاره به اینکه بهبود ارتباط بین پزشک و بیمار باعث بهبود روند درمان بیماری می‌شود، افزود: مردم سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند و معتقدم که در پزشکی مقدمه همه کارها اخلاق است و پزشکان باید اخلاق حسنه را به جامعه نشان دهند و با رفتاری خوش الگویی برای مردم باشند.

هجمه علیه پزشکان اعتماد مردم را از بین می برد

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه دو موضوع امنیت و سلامت همیشه در تمام جوامع اهمیت ویژه‌ای دارد، تاکید کرد: درمان بیماری مراجعه کنندگان از حساسیت بالایی برخوردار است و بیمار پس از بهبود احساس رضایت قلبی می کند، به جامعه پزشکی توصیه می‌کنم که اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند و باعث تسکین آلام مردم شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: هجمه علیه پزشکان درست نیست و رسانه‌ها باید در جهت ارتقای اعتماد مردم به جامعه پزشکی گام بردارند زیرا ما نگرانیم که اعتماد بین بیماران و پزشکان از بین رود.

ظفر قندی با اشاره به اینکه اعتماد بین پزشک و بیمار  یک سرمایه محسوب می‌شود، ادامه داد: اخلاق پایه و اصول پزشکی بوده و در درمان کمک کننده است.


صدیقه اعتماد سعید رئیس رادیو سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طرح ویزیت رایگان بیماران و مراجعه‌کنندگان به مناسبت روز پزشک با همکاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در ۴ منطقه تهران انجام می‌شود و در این طرح ۳۰ متخصص از رشته‌های مختلف اقدام به معاینه رایگان افراد می‌کنند.

کاهش سن افراد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی

ریحانه شعبانی پزشک متخصص قلب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: متأسفانه مشکلات قلبی عروقی در بین مردم ایران افزایش پیدا کرده و سن بیماران قلبی به زیر ۴۰ سال رسیده است که علت اصلی این امر کم تحرکی، تغذیه ناسالم، زندگی شهری محسوب می شود.

شعبانی گفت: امیدوارم مردم به سمت مصرف غذایی سالم و سبک زندگی مناسب بروند تا دچار مشکلات عدیده و بیماری‌های قلبی و عروقی نشوند.

جای خالی چکاپ های دوره ای در دوران مدرسه

در ادامه مراسم صدیقه تهرانچی متخصص کودکان  گفت: کودکان کشورمان تا قبل از ۸ سالگی مورد معاینه و چکاپ قرار می‌گیرند، اما متأسفانه بعد از ورود به مدرسه برنامه‌ای خاص در زمینه چکاپ دوره‌ای کودکان وجود ندارد.
مصرف فست‌فود عامل چاقی ایرانیان

احمد اسماعیل‌زاده متخصص تغذیه گفت: از اینکه در طرح رایگان ویزیت بیماران با هدف حفظ و ارتقای سلامت شرکت کرده بسیار خوشحالم و امیدوارم که مردم ایران هیچوقت بیمار نشوند.

او ادامه داد: متأسفانه مردم کشورمان و به خصوص جوانان به سمت مصرف غذا‌های فست‌فودی و رایگان رفته‌اند و اگر غذای سنتی مصرف می‌کنند معمولاً پرنمک و چرب است که برای سلامتی بدنشان ضرر دارد.

اسماعیل‌زاده گفت: مصرف زیاد فست‌فود باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود و این مسئله عامل مهمی در ابتلای افراد به انواع سرطان‌ها می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: