کد خبر: ۲۴۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 23
در سال ۲۰۱۸، گروه همکاری ایمنی راه با هدایت دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه و با حضور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان اورژانس کشور و سازمان جهانی بهداشت با همکاری پلیس راهور ماموریت متخصصین بین المللی در زمینه مدیریت سرعت به کشور را تسهیل کردند که متعاقب آن با مشورت فنی شرکای کلیدی، راهنمای محدودیت سرعت تهیه و پشتیبانی با هدف ایمنی راه و ارتقای مدیریت سرعت در کشور ارائه شد
شفاآنلاین>سلامت>نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با بیان اینکه متاسفانه شاهد روند افزایشی و هشدار دهنده آسیب‌ها و مرگ و میر ناشی از تصادفات در ایران هستیم، گفت: می‌توانید بر حمایت کامل سازمان جهانی بهداشت برای تلاش‌های پیشرو در راستای کاهش تلفات جاده‌ای در ایران، حساب کنید.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر کریستف هملمن در بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی حمایت از جوامع ایمن که با حضور وزیر بهداشت در تبریز گشایش یافت، اظهار داشت: آسیب‌های ناشی از تصادفات جاده ای یکی از پنج علت مهم مرگ و میر در ایران به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۷ روند افزایشی داشته است، اما مطمئنا با همکاری همدیگر می‌توانیم مدل موفقی برای ایمنی راه را به منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ارائه کنیم.

وی افزود: در سال ۲۰۱۸، گروه همکاری ایمنی راه با هدایت دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه و با حضور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان اورژانس کشور و سازمان جهانی بهداشت با همکاری پلیس راهور ماموریت متخصصین بین المللی در زمینه مدیریت سرعت به کشور را تسهیل کردند که متعاقب آن با مشورت فنی شرکای کلیدی، راهنمای محدودیت سرعت تهیه و پشتیبانی با هدف ایمنی راه و ارتقای مدیریت سرعت در کشور ارائه شد.

هملمن خاطرنشان کرد: دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت با توجه به ظرفیت بالقوه موجود در حوزه ایمنی راه در کشور، ایران را برای نمایش الگوی اجرایی چارچوب منطقه‌ای ایمنی راه انتخاب کرده و این فرصت منحصر بفردی است که می تواند برای تقویت تلاش‌هایمان و تبادل درس آموخته و تجربیات موفق با جامعه <Society>جهانی مورد استفاده قرار گیرد. در اولین قدم، دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران از ظرفیت سازی نیروی انسانی در حوزه سیستم ایمن و تقویت چارچوب قانونگذاری در حوزه ایمنی راه از طریق لحاظ کردن توصیه‌های موفق سازمان جهانی بهداشت حمایت می‌کند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران ضمن تاکید بر اهمیت نقش داده‌ها در تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد و پایش و ارزیابی مداخلات، گفت: عملیاتی کردن نظام ادغام یافته ثبت تروما با تاکید بر تلفات جاده‌ای در قالب پروژه مشترک دانشگاه علوم پزشکی تبریز، وزارت بهداشت، سایر شرکای مهم دولتی و سازمان جهانی بهداشت در دست اجرا است.

وی در پایان اظهار داشت: نمایندگی سازمان جهانی بهداشت آمادگی خود را برای مشارکت فنی جهت تکمیل برنامه ملی ایمنی راه برای دهه آینده با تقویت حوزه‌هایی مانند رویکرد مدیریت مبتنی بر نتیجه، حمایت طلبی، ساز و کارهای همکاری، جذب منابع و پایش و ارزشیابی اعلام می‌کند. شما می‌توانید بر حمایت کامل سازمان جهانی بهداشت برای تلاش‌های پیشرو در راستای کاهش تلفات جاده‌ای در ایران، حساب کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: