کد خبر: ۲۴۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 31
ممکن است شرکت های دارویی یا تجهیزات پزشکی بتوانند دارو یا ملزومات پزشکی را از خارج خریداری کنند، اما نقل و انتقال پول انجام نمی شود و این موضوع باعث بروز مشکلات فراوانی شده است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بخش پیوند بیمارستان مدرس تهران گفت: کمبود دارو و ملزومات پزشکی در حوزه پیوند قابل کتمان نیست و علت به طور قطع تحریم است و اینکه آمریکایی ها می گویند دارو و ملزومات پزشکی تحریم نیست، حرف نادرستی است و صحت ندارد.




به گزارش شفا آنلاین:دکتر مجید علی عسگری درگفتگو با شفاآنلاین درباره عمده ترین مشکلات حوزه پیوند عضو در کشور افزود: هرچند با کمبودهای دارو و ملزومات پزشکی<Medical Essentials> در حوزه پیوند مواجه هستیم، اما تلاش می کنیم خودمان را با این وضعیت سازگار کنیم تا فشار و آسیبی به بیماران وارد نشود.

وی ادامه داد: ممکن است شرکت های دارویی یا تجهیزات پزشکی بتوانند دارو یا ملزومات پزشکی را از خارج خریداری کنند، اما نقل و انتقال پول انجام نمی شود و این موضوع باعث بروز مشکلات فراوانی شده است.

پیوند عضو در ایران رایگان است
رئیس بخش پیوند بیمارستان مدرس تهران درباره کیفیت پیوند عضو در ایران و رایگان بودن این جراحی در کشور گفت: ایران از نظر پیوند عضو در منطقه اول است و به طور مثال بسیاری از افرادی که ایرانی هستند و در خارج از کشور زندگی می کنند و حتی پزشک یا تحصیلکرده هستند، برای پیوند عضو به ایران می آیند. علت این است که کیفیت عمل جراحی پیوند در ایران بالاست و البته عمل جراحی پیوند عضو در کشور ما رایگان است.



پیوند روده کار تازه ای در جهان
علی عسگری درباره عمل جراحی پیوند روده نیز اظهار داشت: برخی اعمال جراحی پیوند به صورت معمول انجام می شود و پیوند کلیه و کبد از جمله این موارد است که به صورت رایگان در کشور انجام می شود. پیوند روده در جهان کار تازه ای محسوب می شود و تعداد آن بسیار کم است و نمی توان هزینه مشخصی برای آن اعلام کرد. ریسک این کار و حتی مرگ و میر و عوارض آن بسیار بالاست.

انتقاد به پزشکان صحیح نیست
وی درباره انتقاداتی که به پزشکان مطرح می شود نیز بیان کرد: اعمال جراحی پیوند در کشور به خوبی انجام می شود و این در شرایطی است که همکاران ما یک سال است که دریافتی نداشتند. بسیاری از افرادی که به پزشکان انتقاد می کنند، به این مسائل توجه نمی کنند. مردم بسیاری از این مسائل را نمی دانند و اینکه پزشکان زیر فشار انتقادهای فراوان باشند، صحیح نیست. به نظر می رسد در حق پزشکان جفا می شود.

بیشترین مشکل بیماران پیوندی اقتصادی است
رئیس بخش پیوند بیمارستان مدرس تهران گفت: بیشترین مشکل افرادی که نیازمند پیوند عضو هستند، مسائل اقتصادی است. زیرا این بیماران دچار بیماری مزمن هستند و در نتیجه این بیماری که مدت زمان زیادی طول کشیده، دچار مشکلات اقتصادی فراوانی می شوند و زندگی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد. اکثر بیماران با این مشکلات مواجه هستند، زیرا از نظر هزینه های دارو یا عمل جراحی پیوند عضو تفاوتی ایجاد نشده و اعمال جراحی پیوند عضو در ایران رایگان است اما طولانی شدن روند بیماری آنان را دچار مشکلات اقتصادی می کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: